سفیر جدید چین در آمریکا به “چالش های” در روابط اعتراف کرد | اخبار سیاسی

[ad_1]

ژی فنگ که یک دیپلمات حرفه ای است، به خاطر سبک صحبت کردنش معروف است، اما او همچنین سال های زیادی را روی سیاست ایالات متحده کار کرده است.

ژی فنگ، سفیر جدید چین در ایالات متحده، گفت که در حالی که روابط دو کشور با “مشکلات و چالش های جدی مواجه است”، او تلاش خواهد کرد تا همکاری های دوجانبه را تقویت کند.

من به اینجا آمدم تا از منافع چین محافظت کنم. این مسئولیت مقدس من است.”

ژی که به دلیل سرزنش شدید اقدامات ایالات متحده به دلیل تیره شدن روابط بین رقبای استراتژیک بر سر مسائل، شهرت پیدا کرده است، گفت: «من همچنین فرستاده مردم چین هستم، بنابراین برای بهبود مبادلات و همکاری بین چین و آمریکا به اینجا آمدم. از تایوان گرفته تا تجارت.

زی، 59 ساله، یک دیپلمات حرفه ای، اخیراً معاون وزیر امور خارجه مسئول نظارت بر سیاست ایالات متحده بود.

ژی، یک سخنران مسلط به زبان انگلیسی که قبلاً دو بار به سفارت چین در واشنگتن فرستاده شده بود، در ماه فوریه ایالات متحده را متهم کرد که “سرسختانه” یک بالن جاسوسی چینی را پس از پرواز آن بر فراز ایالات متحده که باعث ایجاد یک بحران دیپلماتیک شد، شلیک کرده است.

پکن گفت که این کشتی هوایی غیرنظامی بوده و شکایتی رسمی در مورد این حادثه ارائه کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده از ورود شی استقبال می کند.

ما مشتاقانه منتظر همکاری با نامزد سفیر و تیم او هستیم. همانطور که بارها گفته‌ایم، به حفظ کانال‌های ارتباطی با جمهوری خلق چین متعهد هستیم [People’s Republic of China] میلر گفت تا رقابت را مسئولانه مدیریت کند.

در دیدارهای گذشته با مقامات آمریکایی، از جمله زمانی که میزبان وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه در سال 2021 در تیانجین بود، لحنی تقابل‌آمیز داشت، جایی که فهرست بلندبالایی از خواسته‌های آمریکا برای بهبود روابط را صادر کرد و در عین حال واشنگتن را به ایجاد «دشمن خیالی» متهم کرد. ” در چین.

با این حال، ورود ژی به سمت سفیر، که از زمان ارتقای سلف وی چینگ گان به سمت وزیر خارجه در اواخر سال گذشته خالی بود، می‌تواند به پکن کمک کند تا انتقاداتی را که به درخواست‌های جو بایدن برای تعامل بیشتر از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و رئیس‌جمهور آمریکا نادیده گرفته شده را دفع کند. مدیریت.

طبق گزارش گلوبال تایمز دولتی چین، شکاف بدون سفیر طولانی‌ترین شکاف در چهار دهه اخیر است.

کین در این ماه به فرستاده واشنگتن در پکن گفت که تثبیت روابط ضروری است.

دو هفته پیش، مشخص شد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و وانگ یی، دیپلمات ارشد چین در وین برای گفت‌وگو با یکدیگر دیدار کرده‌اند و هر دو طرف این دیدار را که قبلا اعلام نشده بود، “صادقانه، اساسی و سازنده” توصیف کردند.

بایدن – که پس از حادثه بالون ابراز تمایل کرد با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین صحبت کند – روز یکشنبه گفت که انتظار دارد گفتگوهای بیشتری بین ایالات متحده و چین “خیلی زود” انجام شود.

بانی گلاسر، کارشناس آسیا در صندوق آلمانی مارشال ایالات متحده، گفت که شی در موقعیتی است که «اگر این کار را بخواهد» ارتباطات بهتری را تسهیل کند.

رسانه های دولتی چین خاطرنشان کردند که او اخیرا با تعدادی از تاجران ارشد آمریکایی دیدار کرده است.

گلیزر گفت: «به نظر می رسد تصمیم برای ارسال نهایی شی فنگ بخشی از این تلاش برای جلوگیری از وخامت فزاینده در روابط دوجانبه باشد.

[ad_2]