سهام الفبا پس از گزارشی که ممکن است سامسونگ جستجو را به Bing | تغییر دهد، سقوط کرد اخبار تجارت و اقتصاد

[ad_1]

بینگ، یک بازیکن کوچک، با فناوری هوش مصنوعی پشت ChatGPT به شهرت رسیده است و چالشی واقعی برای گوگل ایجاد می کند.

سهام آلفابت روز دوشنبه پس از گزارشی مبنی بر اینکه سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی در حال بررسی جایگزینی گوگل با Bing متعلق به مایکروسافت به عنوان موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های خود است، نزدیک به چهار درصد سقوط کرد.

این گزارش که در آخر هفته توسط نیویورک تایمز منتشر شد، چالش‌های رو به رشدی را نشان می‌دهد که تجارت 162 میلیارد دلاری گوگل با موتور جستجوی سالانه Bing، یک بازیگر کوچک که اخیراً پس از ادغام فناوری هوش مصنوعی در پشت آن ChatGPT، شهرت یافته است.

در این گزارش با استناد به ارتباطات داخلی آمده است: واکنش گوگل به این تهدید “هراس” بود، زیرا این شرکت سالانه حدود 3 میلیارد دلار درآمد از قرارداد سامسونگ به دست می آورد.

این گزارش افزود: 20 میلیارد دلار دیگر به قرارداد مشابه اپل مربوط می شود که امسال برای تمدید خواهد بود.

آلفابت و سامسونگ بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

برای چندین دهه، گوگل با سهمی بیش از 80 درصد بر بازار جستجو تسلط داشته است، اما وال استریت نگران است که این شرکت ممکن است در رقابت سریع هوش مصنوعی (AI) از مایکروسافت عقب بماند.

شرکت مادر آلفابت در 8 فوریه 100 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد، زیرا ربات چت جدیدش، Bard، اطلاعات نادرستی را در یک ویدیوی تبلیغاتی به اشتراک گذاشت و رویدادی شرکت نتوانست تحت تاثیر قرار دهد.

ارزش سهام در روز دوشنبه به 104.90 دلار سقوط کرد و نزدیک به 50 میلیارد دلار از ارزش بازار آلفابت را از بین برد. در همین حال، مایکروسافت با یک درصد افزایش، بازار گسترده‌تر را شکست داد.

جیمز کوردول، تحلیلگر سهام آتلانتیک، می گوید: «سرمایه گذاران نگران این هستند که گوگل به یک انحصارگر تنبل جستجو تبدیل شده است و رویدادهای چند ماه گذشته به عنوان زنگ خطری عمل کرده است.

کوردول اضافه کرد که هزینه‌های بالقوه رقابتی‌تر کردن جستجوی گوگل نسبت به بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی نیز می‌تواند باعث نگرانی شود.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که گوگل در حال رقابت برای ساخت یک موتور جستجوی کاملاً جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که تجربه شخصی‌تر از سرویس فعلی را ارائه می‌دهد که همچنین با ویژگی‌های هوش مصنوعی ارتقا خواهد یافت.

[ad_2]