شرکت ایمپلنت مغز ایلان ماسک Neuralink تاییدیه آزمایشات انسانی را دریافت کرد | اخبار علم و فناوری

[ad_1]

تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده به استارت‌آپ Neuralink ایلان ماسک برای آزمایش ایمپلنت‌های مغزی خود روی انسان‌ها مجوز داده‌اند.

Neuralink روز پنجشنبه گفت که تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را برای اولین کارآزمایی بالینی ایمپلنت‌هایی که به مغز اجازه می‌دهد مستقیماً با رایانه‌ها تعامل داشته باشد، دریافت کرده است.

Neuralink در پستی در توییتر که متعلق به ماسک است، گفت: “ما هیجان زده هستیم که به اشتراک بگذاریم که مجوز FDA را برای شروع اولین آزمایش بالینی انسانی خود دریافت کرده ایم.”

نمونه های اولیه Neuralink که تقریباً به اندازه یک سکه هستند، تاکنون در جمجمه میمون ها کاشته شده اند.

یک تظاهرات اولیه نشان داد که با استفاده از یک ربات جراحی، یک قطعه جمجمه با یک دیسک Neuralink جایگزین می‌شود و سیم‌های نازک آن به صورت استراتژیک وارد مغز می‌شوند.

به گفته ماسک، درایو فعالیت عصبی را ضبط می کند و اطلاعات را از طریق سیگنال بلوتوث بی سیم مشترک به دستگاهی مانند تلفن هوشمند منتقل می کند.

ماسک در یک سخنرانی قبلی گفت: “در واقع به خوبی در جمجمه شما جا می گیرد.”

“ممکن است زیر موهایت باشد و تو ندانی.”

در ارائه قبلی، Neuralink چندین میمون را نشان داد که در حال «بازی» بازی های ویدیویی اولیه یا حرکت مکان نما بر روی صفحه نمایش از طریق ایمپلنت Neuralink هستند.

این فناوری روی خوک ها نیز آزمایش شده است.

به گفته Neuralink، استخدام برای کارآزمایی بالینی انسانی هنوز باز نشده است.

ماسک که اخیراً کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده است که به توسعه هوش مصنوعی پیشرفته اختصاص دارد، استدلال می‌کند که برای جلوگیری از سبقت گرفتن انسان‌ها توسط هوش مصنوعی، همگام‌سازی ذهن با ماشین‌ها حیاتی است.

کارشناسان و دانشمندان همچنان نسبت به دیدگاه او مبنی بر ادغام همزیستی ذهن ها با ابررایانه ها محتاط هستند.

“هر چقدر هم که به نظر می رسد معجزه آسا”

ماسک از سال 2019 حداقل چهار بار پیش‌بینی کرده است که شرکت تجهیزات پزشکی او به زودی آزمایش‌های انسانی ایمپلنت مغزی را برای درمان بیماری‌های غیرقابل درمان مانند فلج و نابینایی آغاز خواهد کرد. هفت کارمند فعلی و سابق در ماه مارس به رویترز گفتند، با این حال، این شرکت که در سال 2016 تأسیس شد، تا اوایل سال 2022 به دنبال تأییدیه FDA نبود – و آژانس این درخواست را رد کرد.

تایید FDA پس از آن صادر شد که قانونگذاران ایالات متحده در اوایل این ماه از تنظیم‌کننده‌ها خواستند تا بررسی کنند که آیا ترکیب گروهی که بر آزمایش‌های حیوانی Neuralink نظارت می‌کند به آزمایش‌های نادرست و عجولانه کمک می‌کند یا خیر. Neuralink قبلاً موضوع تحقیقات فدرال بوده است.

رویترز در دسامبر 2022 گزارش داد که بازرس کل وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) به درخواست یک دادستان فدرال در حال بررسی موارد نقض بالقوه قانون رفاه حیوانات است که نحوه رفتار و آزمایش محققان با انواع خاصی از حیوانات را کنترل می کند. این تحقیقات همچنین نظارت وزارت کشاورزی آمریکا بر Neuralink را مورد بررسی قرار داد.

ماسک گفت Neruralink سعی خواهد کرد از این ایمپلنت ها برای بازگرداندن بینایی و تحرک به افرادی که چنین توانایی هایی را از دست داده اند استفاده کند.

او گفت: “در ابتدا، ما به کسی اجازه خواهیم داد که تقریباً هیچ توانایی کنترل ماهیچه های خود را ندارد… و به آنها اجازه می دهیم تلفن خود را سریعتر از کسی که دست کار می کند کار کند.”

او گفت: “هرچقدر هم که معجزه آسا به نظر می رسد، ما مطمئن هستیم که می توان عملکرد کامل بدن را به فردی که نخاع قطع شده بازگرداند.”

از دیگر شرکت‌هایی که روی سیستم‌های مشابه کار می‌کنند می‌توان به Synchron اشاره کرد که در ماه جولای اعلام کرد که اولین رابط مغز انسان و ماشین را در ایالات متحده کار گذاشته است.

اعضای تیم Neuralink یک “لیست آرزوها” را به اشتراک گذاشتند که از فناوری بازگرداندن تحرک به افراد فلج و بینایی به نابینایان تا فعال کردن تله پاتی و بارگذاری خاطرات برای ارجاع بعدی – یا شاید دانلود در بدنه های یدکی را شامل می شود.



[ad_2]