شهر لودیانا در هند دچار نشت مرگبار گاز شد | اخبار

[ad_1]

دستکم 11 نفر در ایالت پنجاب در شمال هند کشته و 11 نفر در بیمارستان بستری شدند.

به گفته یک مقام ارشد شهری هند که در پی نشت گاز در لودیانا در شمال ایالت پنجاب هند است، دست کم 11 نفر جان خود را از دست داده و 11 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

بر اساس یک فید ویدیویی که توسط خبرگزاری ANI به اشتراک گذاشته شده است، یک تیم از نیروی ملی واکنش در بلایا (NDRF) روز یکشنبه در محل حضور داشتند. این ویدئو نشان می دهد که پلیس در حالی که ماسک به تن دارند در حال گشت زنی هستند و از ساکنان محلی می خواهند وارد منطقه ای که محاصره شده است، نشوند.

باگوانت مان، وزیر ارشد پنجاب، از نشت مرگبار ابراز ناراحتی کرد.

مان در توییتی نوشت: «حادثه نشت گاز در کارخانه در منطقه جیاسپورا در لودیانا بسیار ناراحت کننده است. تیم‌های پلیس، دولت و NDRF در محل حضور دارند. تمام کمک های ممکن ارائه شده است.»

سورابی مالک، معاون کمیسر لودیانا به خبرنگاران گفت مرگ و میرها احتمالاً در نتیجه “آلودگی گاز” بوده است.

به نقل از ANI، او گفت: «احتمال زیادی وجود دارد که برخی از مواد شیمیایی با متان در شفت ها واکنش نشان دهند. «… همه اینها در حال بررسی است. NDRF در حال استخراج نمونه است.

هند صحنه یکی از بدترین حوادث صنعتی در تاریخ بود که در سال 1984 گاز از یک کارخانه آفت کش در شهر بوپال در مرکز شهر بوپال نشت کرد. حدود 3500 نفر که اکثراً مردم محلی در حلبی آبادهای اطراف کارخانه یونیون کاربید زندگی می کردند، در روزهای بعد و هزاران نفر دیگر در سال های بعد جان خود را از دست دادند. مردم هنوز از عواقب آن رنج می برند.

در سال 2020، نشت گاز در نزدیکی یک کارخانه مواد شیمیایی در جنوب شرقی ایالت آندرا پرادش باعث مرگ 11 نفر شد. حداقل 800 نفر با مشکل تنفسی و پوست تحریک شده به بیمارستان منتقل شدند.

حداقل 200 دانش آموز پس از نشت گاز در سال 2017 در نزدیکی مدرسه خود در جنوب دهلی نو در بیمارستان بستری شدند.



[ad_2]