طوفان ماور ادامه دارد اما بسیاری از مردم گوام را بدون برق رها می کند | اخبار آب و هوا

[ad_1]

از بدترین طوفانی که از سال 2002 در ایالات متحده رخ داد، هیچ کشته یا جراحت جدی گزارش نشده است.

طوفان قدرتمند Mawar بسیاری از ساکنان قلمرو ایالات متحده در گوام را بدون برق یا آب حتی با دور شدن طوفان از جزیره بر جای گذاشت.

روز پنجشنبه، فرماندار لو لئون گوئررو در حالی که سرویس ملی هواشناسی (NWS) ساعت طوفان را بلند کرد و جزیره را به وضعیت هشدار طوفان عادی خود بازگرداند، “همه چیز روشن” را اعلام کرد. هیچ کشته یا جراحت جدی گزارش نشده است.

لئون گوئررو در بیانیه‌ای گفت: «اکنون تلاش‌های خود را بر تعمیر زیرساخت‌ها و بازگرداندن خدمات به ساکنان متمرکز می‌کنیم. پس از صحبت با روسای بخش ها و مشاهده واکنش فوق العاده سریع به طوفان، مطمئن هستم که پیشرفت قابل توجهی در جهت بازیابی خدمات خواهیم داشت.

ماور که قوی‌ترین توفانی است که از سال 2002 گوام را درنوردیده است، بیش از 600 میلی‌متر (دو فوت) باران در بخش‌های مرکزی و شمالی جزیره ریخت. علاوه بر این، به گفته اداره برق گوام، حدود 51000 خانه و کسب و کار تا عصر چهارشنبه بدون برق بودند.

این آژانس گفت که خدمه در تلاش برای بازگرداندن برق به تاسیسات کلیدی مانند بیمارستان ها و تاسیسات آب هستند. وی به ساکنان توصیه کرد فعلا آب خود را بجوشانند.

لئون گوئررو گفت: “ما طوفان را پشت سر گذاشتیم” و افزود که “بدترین ها به پایان رسیده است.”

در طول بدترین طوفان روز چهارشنبه، بادهای سهمگین جزیره را درنوردید و ساکنان خود را در میان منظره ای از آوارهای پراکنده و درختانی که از برگ هایشان جدا شده بودند، یافتند.

ما در حال بیدار شدن با یک صحنه نسبتاً نگران کننده در گوام هستیم. لاندون آیدلت، هواشناس از NWS، در ویدئویی که در فضای مجازی پخش شده است، گفت: ما به بیرون از خانه نگاه می کنیم و چیزی که قبلا جنگل بود شبیه خلال دندان است.

به نظر می‌رسد صحنه‌ای از فیلم Twister است، با درختانی که تکه تکه شده‌اند.»

از عصر پنجشنبه، ماوار در حدود 314 کیلومتر (195 مایل) شمال غربی گوام قرار داشت و با سرعت 13 کیلومتر در ساعت (8 مایل در ساعت) از غرب به شمال غرب در حال حرکت بود.



[ad_2]