فرماندار ویرجینیا آخرین کسی است که نیروهای خود را به مرز ایالات متحده و مکزیک اعزام کرده است | اخبار مربوط به مرز آمریکا و مکزیک

[ad_1]

فرماندار گلن یانگکین 100 عضو گارد ملی را در حالی به خدمت گرفته است که مدافعان حقوق “نظامی کردن” مرزها را محکوم می کنند.

گلن یانگکین، فرماندار ویرجینیا اعلام کرده است که نیروهایی را به مرز ایالات متحده با مکزیک می فرستد و به فهرست رو به رشد رهبران ایالت جمهوری خواه ایالات متحده ملحق می شود.

یانگکین در دستوری روز چهارشنبه اجازه استقرار 100 عضو گارد ملی ویرجینیا و 21 پرسنل پشتیبانی را صادر کرد و به روند نظامی‌سازی مرزها افزود که توسط گروه‌های حقوقی محکوم شده است.

یانگکین در بیانیه مطبوعاتی همراه گفت: «بحران مرزی جاری که ملت ما با آن مواجه است، هر ایالت را به یک کشور مرزی تبدیل کرده است. فرماندار توضیح داد که این اقدام در پاسخ به درخواست گرگ ابوت فرماندار جمهوری خواه تگزاس از ایالت ها برای اعزام پرسنل نظامی به مرز انجام شده است.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه به دنبال مهار مهاجرت و جلب توجه به آنچه که به عنوان سیاست‌های مرزی شکست خورده جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات توصیف می‌کنند، هستند.

در حالی که بایدن پناهندگی را لغو کرده و برخی از محدودکننده‌ترین سیاست‌های مهاجرتی سلف خود، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین را حفظ کرده است، جمهوری‌خواهان تلاش کرده‌اند که دموکرات‌ها را در قبال مهاجرت بیش از حد نرم‌افزار نشان دهند.

در اوایل ماه مه، بایدن 1500 سرباز را برای کمک به وظایف اداری تا پایان عنوان 42 به مرز اعزام کرد، سیاستی که توسط دولت ترامپ معرفی شد و برای محدود کردن دسترسی به پناهندگی تحت پوشش حفاظت از سلامت عمومی استفاده شده است.

گروه های مدافع حقوق مهاجران از این تصمیم انتقاد کردند و گفتند که این تصمیم به جای ماهیت مبتنی بر اپتیک است. آنها همچنین هشدار دادند که این استقرار می تواند امنیت مرز را برای پناهجویانی که ممکن است از جنگ و خشونت فرار کرده اند، کمتر کند.

فرناندو گارسیا، مدیر اجرایی شبکه مرزی حقوق بشر، به الجزیره گفت: حضور نیروهای مسلح “به تداوم این ایده ادامه می دهد که مرز مشکلی است که می توان با اعمال نیرو و در این مورد با استقرار ارتش حل کرد.” اعلامیه بایدن

یانگکین تصمیم روز چهارشنبه را به ضرورت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان در مرز نسبت داد. گذرهای غیرقانونی مرز بلافاصله پس از انقضای عنوان 42 کاهش یافت، اگرچه کارشناسان هشدار می دهند که هنوز زود است که بدانیم آیا این یک روند طولانی مدت است یا خیر.

تصمیم یانگکین توسط مقامات جمهوری خواه مانند باب گود، نماینده کنگره، که فرماندار ویرجینیا را به دلیل «رهبری» تحسین کرد، مورد تشویق قرار گرفت.

روز سه شنبه، کیم رینولدز، فرماندار آیووا نیز استقرار 100 نیروی گارد ملی به مرز را تایید کرد.

نه آیووا و نه ویرجینیا در نزدیکی مرز مکزیک نیستند و برخی از این اقدامات به عنوان انگیزه سیاسی انتقاد کرده اند. گفته می شود یونکین در حال بررسی نامزدی ریاست جمهوری در سال 2024 است.

اسکات سوروول، سناتور ایالت ویرجینیا در توییتر گفت: «یونگکین برای ریاست جمهوری رسماً از کوسه پرید. سوروول با استناد به نام اختصاری شعار ترامپ، آمریکا را دوباره بزرگ کنیم (MAGA)، آنچه را که به نظر او یک مانور سیاسی از سوی یانگکین می‌دانست، محکوم کرد.

سوروول گفت: «نیروهای گارد ملی ویرجینیا ما نباید برای پیشبرد جاه‌طلبی‌های ریاست‌جمهوری مورد استفاده قرار گیرند، چه برسد به جنگ فرهنگی MAGA در تگزاس در همه مکان‌ها».



[ad_2]