فیث توماس، اولین بازیکن بومی کریکت استرالیا درگذشت | اخبار کریکت

[ad_1]

توماس، که در سن 90 سالگی درگذشت، به دلیل “کمک پیشگامانه” او در کریکت مورد تحسین قرار گرفت.

اولین زن بومی که نماینده استرالیا در ورزش است، پس از مرگش در سن 90 سالگی به دلیل “کمک پیشگامانه” خود در کریکت مورد ستایش قرار گرفت.

کریکت استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که فیث توماس (نام خواهر کولتارد) در سال 1958 در ملبورن با انگلیس روبرو شد تا اولین زن بومی باشد که یک مسابقه آزمایشی را برای استرالیا انجام می دهد و در این روند اولین بازیکنی است که برای هر تیم ورزشی استرالیا ظاهر می شود.

او که یک توپ‌باز سریع قدرتمند بود، قبل از اینکه بفهمد زنان کریکت سازمان‌یافته بازی می‌کنند، به‌عنوان یک پرستار آموزش می‌دید، کارش از زمانی شروع شد که توسط همکارش برای شرکت در یک مسابقه باشگاهی در آدلاید دعوت شد.

پس از تنها سه بازی، توماس به عنوان نماینده استرالیای جنوبی انتخاب شد و اولین تست خود را در سال بعد انجام داد.

او برای تور انگلستان و نیوزلند انتخاب شد، اما توماس از دورنمای یک سفر دریایی طولانی منصرف شد و در عوض خود را وقف پرستاری کرد و تبدیل به یکی از اولین پرستاران بومی شد.

او روز شنبه با نیک هاکلی، رئیس کریکت استرالیا، از “کمک شگفت انگیز و پیشگامانه او به کریکت و جامعه” تمجید کرد.

او افزود: «این یک روز بسیار غم انگیز برای همه کسانی است که به اندازه کافی خوش شانس بودند که او را بشناسند یا دستاوردهای بسیار او را تحت تأثیر قرار دادند.

“به عنوان اولین زن بومی که استرالیا را در کریکت تست نمایندگی کرد، ایمان الهام بخش کسانی بود که او را دنبال می کردند و او اثری پاک نشدنی در بازی بر جای می گذارد.”

هانا دارلینگتون، کریکت باز محلی که برای سیدنی تاندر بازی می کند، در ادای احترامی در توییتر، از توماس به عنوان “پیشگام واقعی” استقبال کرد.

ملیندا فارل، روزنامه‌نگار و مجری کریکت، که با توماس مصاحبه کرد، گفت که او “یک ترقه مطلق، یک نیروی واقعی طبیعت” است که عاشق داستان‌گویی است.

توماس که در سال 1933 از مادری بومی و پدری آلمانی به دنیا آمد، توسط مادرش آورده شد تا در خانه کودکان بومی کولبروک در کوورن، استرالیای جنوبی بزرگ شود.

او در کودکی روی مسیرهای خاکی کریکت بازی می کرد و اغلب از خفاش های موقت ساخته شده از چوب و سنگ برای توپ استفاده می کرد. او به شوخی گفت که سرعت سریع او از پرتاب سنگ به دختران در کودکی ناشی می شود.

او آخرین بازی کریکت باشگاهی خود را در اوایل دهه 1960 انجام داد در حالی که بر کار خود به عنوان پرستار و ماما در جوامع دور افتاده و فقیر تمرکز داشت.

ویلیام رینر، رئیس انجمن کریکت استرالیای جنوبی گفت: داستان فیث توماس به همان اندازه که الهام بخش است، باورنکردنی است.

«عمه ایمان که در زمینه‌های پزشکی، ورزش، آشتی و غیره پیشرو بود، ردپایی را ایجاد کرد که دیگران در دهه‌های بعد توانستند دنبال کنند. سفر خاله فیث که یک بازیکن کریکت فوق‌العاده منحصربه‌فرد و موفق بود، هرگز فقط به خاطر موفقیت شخصی نبود – در عوض او همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود زندگی دیگران بود.

تنها چهار بازیکن داخلی کریکت تا به حال کریکت تست بازی کرده اند که جیسون گیلسپی موفق ترین آنهاست. اسکات بولند و اشلی گاردنر از دیگر افراد هستند.

توماس در سال 2009 نشان استرالیا را برای خدمات برجسته یا دستاورد دریافت کرد و به‌عنوان چهل و هشتمین زن استرالیایی که کریکت آزمایشی را بازی می‌کرد، به‌طور گذشته‌نگر، کلاه سبز باگی را دریافت کرد.

آدلاید استرایکرز با بازی برای فیت توماس تروفی هر سال در لیگ اصلی بیسبال زنان از او تقدیر می کند. او همچنین در خیابان افتخار آدلاید اوال به عنوان اسطوره بازی شناخته شد.



[ad_2]