قانونگذار برکنار شده نشویل به مجلس قانونگذاری تنسی بازگشت | اخبار سیاسی

[ad_1]

یک قانونگذار دموکرات که هفته گذشته از مجلس قانونگذاری ایالت تنسی اخراج شد، مجدداً برای پر کردن صندلی خالی خود به طور موقت منصوب شد.

روز دوشنبه، شورای مترو نشویل به بازگرداندن جاستین جونز، 27 ساله، رای داد، اولین نماینده ایالتی که به دلیل نقض قوانین مجلس در مورد صلاحیت بدون مواجهه با تحقیقات یا اتهامات سوء رفتار جدی، از مجلس قانونگذاری اخراج شد.

می‌خواهم از بازگشت مردم به خانه‌های مردم استقبال کنم. جونز روز دوشنبه پس از بازگشت به مجلس نمایندگان گفت: من می خواهم از بازگشت دموکراسی به خانه برای مردم استقبال کنم.

پس از برکناری او در 6 آوریل، جاستین پیرسون، 28 ساله، یکی از دموکرات‌ها که نماینده بخش‌هایی از ممفیس بود، برکنار شد. گلوریا جانسون، سومین دموکرات، تنها با یک رای به سختی اخراج نشد.

جانسون سفید پوست است. پیرسون و جونز هر دو سیاه پوست هستند، که منجر به اتهام تعصب نژادی و حزبی در مجلس قانونگذاری ایالت به شدت جمهوری خواه شد.

جاستین جونز که توسط حامیان احاطه شده است، مشت خود را به نشانه همبستگی بالا می گیرد
جاستین جونز پس از بازگرداندن به سمت خود به عنوان نماینده ایالت، دادگاه تاریخی مترو در نشویل، تنسی را ترک می کند. [Cheney Orr/Reuters]

جان کوپر شهردار نشویل روز دوشنبه گفت: «رای گیری امروز بعدازظهر بی سابقه است.

اما اقدامی که برای اخراج اعضای قوه مقننه انجام شد نیز همینطور بود. رای دهندگان در ناحیه 52 جاستین جونز را به عنوان رای مجلس ایالتی خود انتخاب کردند و این رای هفته گذشته لغو شد. پس بیایید صدایشان را برگردانیم.»

او از شورا خواست تا جونز را به اتفاق آرا به سمت خود بازگرداند و شورا نیز با 36 رای موافق در برابر صفر از این کار پیروی کرد.

جونز، پیرسون و جانسون پس از رهبری تظاهرات 30 مارس در مجلس نمایندگان ایالتی پس از تیراندازی جمعی مرگبار در مدرسه کوونانت، یک موسسه خصوصی که آموزش پیش دبستانی تا کلاس ششم را ارائه می دهد، به بی نظمی متهم شدند.

در این تیراندازی سه کودک 9 ساله و سه بزرگسال جان باختند. تظاهرات خواستار کنترل بیشتر اسلحه پس از تیراندازی شد و جونز و پیرسون از یک مگافون برای شنیدن در طول تظاهرات استفاده کردند.

تصمیم اخراج این دو قانونگذار سیاهپوست توجه ملی را به مقننه تنسی جلب کرد و منتقدان این اخراج را ضد دموکراتیک خواندند.

حزب دموکراتیک تنسی در شبکه های اجتماعی با تحسین رای 36 به 0 روز دوشنبه نوشت: «شورای قانون از قانون پیروی کرد. وقت آن رسیده است که رئیس جمهوری خواه هم همین کار را بکند و او را به کنگره بازگرداند.»

جاستین جونز در حالی که به سمت راهروی مجلس نمایندگان ایالت می رود مشت خود را بالا می گیرد.
جاستین جونز روز دوشنبه پس از اخراج به دلیل رهبری تظاهرات کنترل اسلحه به مجلس نمایندگان تنسی بازگشت. [Cheney Orr/Reuters]

دلیشیا پورترفیلد، عضو شورای نشویل، در معرفی جونز برای بازگشت به کرسی که روز دوشنبه برکنار شده بود، مجلس قانونگذاری ایالت را به دلیل “حمله بی پروا به دموکراسی ما” مورد انتقاد قرار داد.

پورترفیلد گفت: “با این رای، پیامی قوی به دولت ایالتی خود و در سراسر کشور ارسال خواهیم کرد که تهدیدات علیه دموکراسی خود را تحمل نخواهیم کرد.”

جونز و پیرسون با هم نزدیک به 140000 رای دهنده را به عنوان قانونگذاران منتخب برای مناطق 52 و 86 نمایندگی کردند.

پیرسون روز دوشنبه بهبودی همکارش را با سخنرانی با استناد به یک آیه کتاب مقدس جشن گرفت.

«عدالت مانند آب جاری خواهد شد و عدالت مانند نهر همیشه جاری». این اتفاق خواهد افتاد.» پیرسون به جمعی از هواداران گفت.

می توانید سعی کنید او را ساکت کنید. ممکن است سعی کنید او را بیرون کنید. اما قدرت مردم متوقف نخواهد شد. قدرت مردم متوقف نخواهد شد. زیرا دموکراسی به این شکل است.”

زنی به جاستین پیرسون که در مراسم کلیسا به جلو خیره شده لبخند می زند
جاستین پیرسون که در مراسم عید پاک در 9 آوریل در اینجا دیده شد، نیز از صندلی خود در مجلس اخراج شد. [Karen Pulfer Focht/Reuters]

پیرسون همچنین امیدوار است که به مجلس قانونگذاری بازگردد، زیرا هیئت کمیسران شهرستان شلبی در این چهارشنبه تشکیل جلسه می دهد تا بازگرداندن او را بررسی کند.

این افتخار زندگی من بوده است که به عنوان نماینده منطقه 86 در مجلس نمایندگان خدمت کنم. پیرسون روز دوشنبه در توییتی نوشت: من چیزی بیشتر از خدمت دوباره نمی خواهم.

هم او و هم جونز اعلام کرده‌اند که در انتخابات ویژه آینده شرکت خواهند کرد تا کرسی‌هایی را که با اخراجشان خالی مانده است، پر کنند. قانونگذاران ایالت تنسی مجاز به تعیین نمایندگان موقت در صورت خالی شدن کرسی ها هستند.

معترضان روز دوشنبه قبل از رای گیری برای نشان دادن حمایت خود از جونز، با تکان دادن علائم و شعار “خانه کیست؟” تجمع کردند. خانه ما!» و «نه جاستین، نه صلح»، نمایشنامه ای با شعار حقوق مدنی «نه عدالت، نه صلح».

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، دموکرات، نیز علیه اخراج جونز و پیرسون صحبت کرده است. معاون رئیس جمهور کامالا هریس روز جمعه برای دیدار با قانونگذاران به تنسی پرواز کرد و بایدن با “سه نفر از تنسی” تماس گرفت تا آنها را در اواخر همان روز به کاخ سفید دعوت کند.

قبل از رأی گیری در 6 آوریل برای اخراج پیرسون و جونز، مجلس قانونگذاری تنسی تنها سه بار از قدرت خود برای اخراج اعضا استفاده کرده بود.

اولین بار در سال 1866، پس از جنگ داخلی، زمانی که قانونگذاران تلاش کردند تا از اصلاحیه قانون اساسی جلوگیری کنند که به همه افرادی که در ایالات متحده متولد شده‌اند، فارغ از نژاد، شهروندی اعطا می‌کرد و از آنها حمایت برابر قانون می‌کرد.

بار دوم در سال 1980 بود که نماینده ایالتی رشوه پذیرفت. و سومین بار در سال 2016 بود که یک قانونگذار به آزار جنسی متهم شد.

به دلیل اعتراض خود در اتاق، جونز و پیرسون به اخلال در روند رسیدگی و آوردن “بی نظمی و بی احترامی” به اتاق متهم شدند. آنها به ترتیب با 72 رای موافق در برابر 25 و 69 در برابر 26 از طریق خطوط حزبی اخراج شدند.

[ad_2]