هشدار رهبر مسلمان پس از “حادثه نفرت” در مسجدی در کانادا | اخبار اسلام هراسی

[ad_1]

یکی از رهبران محلی پس از متهم شدن این حادثه در نزدیکی مسجد انتاریو، می گوید مسلمانان در کانادا “دلیلی برای ترس دارند”.

یکی از رهبران جامعه مسلمان در کانادا از گسترش نفرت اسلام هراسی در این کشور پس از تهدید مردی و تلاش برای زیر گرفتن نمازگزاران در خارج از مسجدی در استان انتاریو ابراز نگرانی کرد.

قصیر نصیرخان، رئیس جامعه اسلامی مارکهام، دوشنبه به خبرنگاران گفت که مردی در خارج از مسجد، در حدود 30 کیلومتری (18 مایلی) شمال مرکز شهر تورنتو، “تعدادی از اعمال اسلام هراسانه” را مرتکب شده است.

پلیس روز یکشنبه گفت که یک مرد 28 ساله تورنتو در آنچه که “حادثه با انگیزه نفرت انگیز” در مسجد نامیده می شود، اندکی قبل از ساعت 7 صبح به وقت محلی (1100 GMT) پنجشنبه گذشته متهم شد.

«او تهدید کرد که مسجد ما را به آتش خواهد کشید. او به پیامبر فحش می دهد [Muhammad]خان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت. نگران‌کننده‌ترین چیز این است که او با وسیله نقلیه خود قصد زیر گرفتن همشهریان ما را داشت.

وی افزود که با توجه به این و سایر حوادث اسلام هراسی اخیر در کانادا، “جماعت ما و مسلمانان در سراسر کشور دلیلی برای نگرانی دارند.”

خان گفت: “چه ما به قتل عام مسجد در شهر کبک نگاه کنیم یا به حمله در لندن که در آن مردی کل خانواده را با کامیون خود زیر گرفت، جوامع ما دلیلی برای ترس دارند.” “اشتباه نکنید، ما می توانیم امروز در مراسم تدفین باشیم.”

این حادثه – که در ماه مبارک رمضان رخ می دهد – آخرین مورد از آنچه رهبران مسلمان در کانادا می گویند افزایش آزار و اذیت و گاه اعمال خشونت آمیز مرگبار است که جوامع آنها را هدف قرار می دهد.

در سال 2017، یک مرد مسلح شش مرد مسلمان را در حالی که در مسجدی در شهر کبک در حال نماز خواندن بودند، کشت که موجی از شوک را در سراسر کشور وارد کرد و این موضوع را به منصه ظهور رساند.

یک نگهبان مسجد نیز در سال 2020 در منطقه تورنتو کشته شد، در حالی که در ژوئن 2021، چهار عضو یک خانواده مسلمان کشته شدند – و عضو پنجم خانواده، پسر جوان، به شدت مجروح شد – زمانی که مردی با کامیون خود به آنها کوبید. لندن، انتاریو

حمله اخیر دولت نخست وزیر جاستین ترودو را بر آن داشت تا یک نشست ملی در مورد اسلام هراسی برگزار کند و در ژانویه سال جاری کانادا اولین نماینده ویژه خود را برای مبارزه با اسلام هراسی منصوب کرد.

ترودو در بیانیه ای ضمن خوشامدگویی به نماینده جدید امیرا الغوابی در پست خود گفت: «تنوع یکی از نقاط قوت کانادا است، اما برای بسیاری از مسلمانان اسلام هراسی بسیار آشناست.

ما باید آن را تغییر دهیم. ترودو گفت: هیچ کس در کشور ما نباید به خاطر ایمانش احساس تنفر کند.

الغوابی روز یکشنبه در توئیتی درباره حادثه مرخام گفت: «ما باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا در برابر نفرتی که حقوق و آزادی های ما را تهدید می کند بایستیم و عاملان آن را به دست عدالت بسپاریم».

رهبر حزب اپوزیسیون انتاریو دموکراتیک جدید نیز با جامعه مسلمانان در مارکام ابراز همبستگی کرد و قول داد که با خشونت و اسلام هراسی مبارزه کند.

جنایت خشونت آمیز نفرت که در این مسجد مارکهام اتفاق افتاد [mosque] ماریت استایلز در توییتر نوشت: بسیار ناراحت کننده است، به خصوص بسیار نزدیک به سالگرد حمله در لندن + در ماه رمضان.

گروه مدافع شورای ملی مسلمانان کانادا نیز با اشاره به ماه رمضان در توئیتی نوشت: «بسیار غم انگیز است که جامعه ما همچنان با #اسلام هراسی خشونت آمیز در دورانی که بسیاری آن را مقدس ترین زمان می دانند، مواجه است.

«آنچه در #مارخام اتفاق افتاد می‌توانست بدتر باشد. اما با نفرت باید با عزم واحد مبارزه کرد.

پلیس گفت که مظنون با سه اتهام – تهدید، حمله با سلاح و رانندگی خطرناک – مواجه است و انتظار می رود روز سه شنبه در دادگاه حاضر شود. آنها افزودند: “بازرسان نگران هستند که قربانیان دیگری نیز وجود داشته باشد و پلیس آنها را تشویق می کند که جلو بیایند.”



[ad_2]