قرارداد سقف بدهی ایالات متحده: آنچه در داخل است، آنچه خارج است | اخبار تجارت و اقتصاد

[ad_1]

توافق سقف بدهی بین رئیس جمهور جو بایدن و رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، محدودیت بدهی ایالات متحده را تا سال 2025 مسدود می کند تا از ورشکستگی فدرال جلوگیری شود و در عین حال مخارج دولت را مهار کند، اما جزئیات کمیاب است که مورد توجه دموکرات های مترقی یا جمهوری خواهان راست افراطی قرار خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور دموکرات و رئیس جمهوری‌خواه در تلاش هستند تا قانونگذاران را به طرحی که روز شنبه اعلام شد برای جلوگیری از نکول که اقتصاد جهانی را تکان می‌دهد، جلب کنند. کنگره این قانون را بررسی و بحث خواهد کرد، که همچنین شامل مقرراتی برای تامین مالی مراقبت های پزشکی جانبازان، تغییر الزامات کاری برای برخی از دریافت کنندگان کمک های دولتی و ساده کردن بررسی های زیست محیطی برای پروژه های انرژی است.

مک کارتی گفت که مجلس نمایندگان روز چهارشنبه به این قانون رأی خواهد داد و به سنا فرصت می دهد تا قبل از پنجم ژوئن، زمانی که جانت یلن، وزیر خزانه داری گفت، اگر قانونگذاران به موقع اقدام نکنند، ایالات متحده می تواند تعهدات بدهی خود را نکول کند.

برخی از محافظه کاران تندرو نگرانی های اولیه خود را مبنی بر اینکه این سازش به اندازه کافی کسری بودجه را کاهش نمی دهد ابراز کردند، در حالی که دموکرات ها نگران تغییرات پیشنهادی در الزامات کاری در برنامه هایی مانند کوپن غذا بودند.

با توجه به جزئیات معامله – که در روز یکشنبه منتشر شد – اکنون مشخص است، در اینجا چه چیزی وجود دارد و چه چیزی خارج است:

تعلیق سقف بدهی دو ساله، محدودیت هزینه

این توافق هزینه‌های غیردفاعی را در سال مالی 2024 تقریباً ثابت نگه می‌دارد و آن را یک درصد در سال آینده افزایش می‌دهد و همچنین محدودیت بدهی را تا ژانویه 2025، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی، مسدود می‌کند.

برای سال مالی آینده، این لایحه با بودجه دفاعی پیشنهادی بایدن 886 میلیارد دلار مطابقت دارد و 704 میلیارد دلار برای هزینه های غیر دفاعی اختصاص می دهد.

این لایحه همچنین کنگره را ملزم می کند که 12 لایحه هزینه های سالانه را تصویب کند در غیر این صورت با بازگشت به محدودیت های هزینه های سال قبل مواجه می شود که به معنای کاهش یک درصدی است.

هدف این قانون محدود کردن رشد بودجه فدرال به یک درصد برای شش سال آینده است، اما این ماده از سال 2025 اعمال نخواهد شد.

به طور کلی، کاخ سفید تخمین می زند که این طرح هزینه های دولت را حداقل یک تریلیون دلار کاهش می دهد، اما برآوردهای رسمی هنوز منتشر نشده است.

مراقبت از جانبازان

این توافق به طور کامل هزینه مراقبت های پزشکی جانبازان را در سطوحی که در برنامه بودجه پیشنهادی بایدن در سال 2024 گنجانده شده است، شامل بودجه ای است که برای جانبازانی که در معرض مواد سمی یا خطرات زیست محیطی قرار گرفته اند، تعیین می کند. بایدن 20.3 میلیارد دلار برای صندوق مواجهه سمی در بودجه خود درخواست کرد.

پول کووید مصرف نشده

این معامله حدود 30 میلیارد دلار از کمک های مالی مصرف نشده کرونا را که کنگره از طریق لوایح قبلی تصویب کرده بود، لغو می کند. این پول غیر تعهدی از ده ها برنامه فدرال که در طول همه گیری جهانی کمک دریافت کرده اند، از جمله کمک های اجاره، وام های مشاغل کوچک و پهنای باند روستایی را برمی گرداند.

این قانون از بودجه بیماری همه گیر برای مراقبت های بهداشتی جانبازان، کمک های مسکن، خدمات بهداشتی هند و حدود 5 میلیارد دلار برای برنامه ای که بر توسعه سریع نسل بعدی واکسن ها و درمان ها علیه COVID-19 متمرکز است، محافظت می کند.

تامین مالی از IRS

جمهوری خواهان پولی را که سال گذشته به خدمات درآمد داخلی (IRS) تخصیص داده شده است، برای مبارزه با تقلب مالیاتی اختصاص داده اند. این لایحه به برخی از بودجه IRS آسیب می زند و 1.4 میلیارد دلار را لغو می کند.

الزامات شغلی

این توافقنامه الزامات کاری را برای برنامه کمک تغذیه تکمیلی، که به عنوان کوپن غذا نیز شناخته می شود، که یک اولویت دیرینه جمهوری خواهان است، گسترش می دهد. اما این تغییرات با لایحه سقف بدهی تصویب شده توسط مجلس نمایندگان کاهش یافته است.

الزامات کار در حال حاضر برای اکثر بزرگسالان شاغل بین 18 تا 49 سال وجود دارد. این لایحه به تدریج محدودیت های سنی بالاتری را با حداکثر سن 54 سال تا سال 2025 معرفی می کند. اما این قانون منقضی می شود و حداکثر سن پنج سال بعد یعنی در سال 2030 به 49 سال کاهش می یابد.

دموکرات ها همچنین مزایای گسترده جدیدی را برای کهنه سربازان، افراد بی خانمان و جوانانی که از سرپرستی خارج می شوند به دست آوردند. این نیز طبق توافق در سال 2030 منقضی می شود.

این توافق همچنین کمی دشوارتر می کند که دولت ها از الزامات کاری برای اسنپ برای افراد خاص چشم پوشی کنند. قانون فعلی به ایالت ها اجازه می دهد تا برخی از معافیت های اختیاری را از قوانین کار صادر کنند، اما تعداد افراد را محدود می کند که می توانند معاف شوند. این توافق تعداد معافیت‌هایی را که یک دولت می‌تواند صادر کند کاهش می‌دهد و توانایی دولت‌ها را برای انتقال تعداد معافیت‌هایی که می‌توانند از ماه به ماه اعطا کنند، محدود می‌کند.

این توافق همچنین تغییراتی در برنامه کمک های موقت برای خانواده های نیازمند ایجاد می کند که به خانواده های کم درآمد دارای فرزند کمک نقدی می دهد. در حالی که به لایحه مجلس نمایندگان نمی رسد، این معامله باعث می شود اعتباری اصلاح شود که به ایالت ها اجازه می دهد با به روز رسانی و تنظیم اعتبار، از دریافت کنندگان کمتری بخواهند که کار کنند تا اجتناب از ایالت ها سخت تر شود.

تسریع در پروژه های انرژی

این قرارداد برای اولین بار در حدود چهار دهه گذشته تغییراتی را در قانون سیاست ملی محیط زیست ایجاد می کند که یک “آژانس رهبری واحد” را برای توسعه و برنامه ریزی بررسی های زیست محیطی تعیین می کند، به این امید که فرآیند را ساده تر کند. همچنین برخی از الزامات بررسی های زیست محیطی، از جمله تعیین محدودیت در طول ارزیابی های زیست محیطی و بیانیه های تأثیر را ساده می کند.

به آژانس‌ها یک سال فرصت داده می‌شود تا بررسی‌های زیست‌محیطی را کامل کنند و پروژه‌هایی که اثرات زیست محیطی پیچیده‌ای دارند باید ظرف دو سال بررسی شوند.

این لایحه همچنین به خط لوله Mountain Valley – خط لوله گاز طبیعی از غرب ویرجینیا که توسط سناتور جو مانچین، دموکرات، و شلی مور کاپیتو، جمهوری خواه، حمایت می شود – با تأیید همه درخواست های مجوز معلق آن، رفتار ویژه ای دارد.

وام دانشجویی

جمهوری‌خواهان مدت‌هاست که به دنبال جلوگیری از تلاش‌های دولت بایدن برای کمک به وام‌های دانشجویی و کمک به میلیون‌ها وام گیرنده در طول همه‌گیری ویروس کرونا هستند. اگرچه پیشنهاد جمهوری‌خواه برای لغو طرح کاخ سفید برای کاهش بدهی‌های 10 تا 20 هزار دلاری تقریباً همه وام‌گیرندگان نتوانست به این بسته وارد شود، بایدن با پایان دادن به توقف پرداخت وام‌های دانشجویی موافقت کرد.

وقفه بازپرداخت وام دانشجویی در روزهای پایانی مرداد ماه به پایان می رسد.

در همین حال، سرنوشت معافیت وام دانشجویی توسط دیوان عالی کشور تعیین خواهد شد که با نتیجه 6-3 تحت سلطه جناح محافظه کار آن است. در جریان بحث های شفاهی در این پرونده، چندین تن از قاضی ها نسبت به قانونی بودن طرح بایدن ابراز تردید کردند. انتظار می رود این تصمیم تا پایان ماه ژوئن صادر شود.

آنچه از قلم افتاده است

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ماه گذشته قانونی را تصویب کردند که می‌توانست شرایط کاری جدیدی را برای برخی از دریافت‌کنندگان Medicaid ایجاد کند، اما از توافق نهایی خارج شد. این ایده با مخالفت شدید کاخ سفید و دموکرات‌های کنگره مواجه شد و آنها گفتند که این امر منجر به این می‌شود که افراد کمتری بتوانند هزینه غذا یا مراقبت‌های بهداشتی را بدون افزایش تعداد افراد در نیروی کار بپردازند.

همچنین در توافق نهایی، پیشنهاد GOP برای لغو بسیاری از اعتبارات مالیاتی بر انرژی پاک است که سال گذشته توسط دموکرات‌ها بر اساس آرای حزبی تصویب شد تا تولید و مصرف انرژی پاک را تحریک کند. مک کارتی و جمهوری خواهان استدلال می کنند که کاهش مالیات “بازار را مخدوش می کند و پول مالیات دهندگان را هدر می دهد.”

کاخ سفید از کاهش مالیات ها به عنوان منجر به صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش خصوصی و ایجاد هزاران شغل در بخش تولیدی ایالات متحده دفاع کرده است.

[ad_2]