لیگ الماس دوحه: شاکاری ریچاردسون، چوپرا نمایش را می دزدند | اخبار دو و میدانی

[ad_1]

دوحه، قطر – نیراج چوپرا، قهرمان پرتاب نیزه مردان المپیک، اولین بازی خود را در لیگ الماس دوحه با پیروزی در این رویداد در پایتخت قطر انجام داد.

چوپرا از هند در اولین پرتاب خود در فینال پرتاب نیزه در یک مهتاب خنک جمعه شب در استادیوم مملو از باشگاه ورزشی قطر، مسافت 88.67 متری را در جهان ثبت کرد.

هدف این بازیکن 25 ساله شکستن سد 90 متری در اولین فصل مسابقات جهانی دوومیدانی بود.

چوپرا پیش از جمعه به خبرنگاران گفت: دوحه به خاطر پرتاب های 90 متر معروف است و امیدوارم فردا یک نتیجه عالی برای همه باشد. با این حال، بادهای شدید غیرمعمول مانع چوپرا و سایر رقبا شد زیرا آنها بارها و بارها برای از بین بردن 85 متر تلاش می کردند.

یاکوب وادلیچ از جمهوری چک با بهترین رکورد 88.63 متر دوم شد و اندرسون پیترز قهرمان جهان گرانادا با بهترین رکورد 82.62 متر سوم شد.

وزش نسیم مانع از سرعت آتشین 10.76 ثانیه ای شاکاری ریچاردسون در 100 متر زنان نشد. دونده آمریکایی پس از بهبود زمان جهانی 10.82 ثانیه ای که توسط شریکا جکسون از جامائیکا تعیین شده بود، که با 10.85 ثانیه دوم شد، به وضوح از نتیجه راضی بود. دینا آشر اسمیت از بریتانیا (10.98 ثانیه) سوم شد.

جشن‌های پایدار ریچاردسون – که با جیغ‌ها، ترسناک‌ها و پرش‌ها در اطراف مسیر کامل شد – او را برای جمعیتی که نزدیک خط پایان نشسته بودند، محبوب کرد.

پس از مسابقه، این بازیکن 23 ساله گفت: “من آرامش خود را دوباره در پیست پیدا کردم و اجازه نمی دهم هیچ چیز یا کسی دوباره آن را از من بگیرد.”

لیگ الماس طرفداران کنیا
هواداران کنیایی در حالی که ورزشکاران کشورشان در مسابقات لیگ الماس دوحه در پایتخت قطر در تاریخ 5 مه 2023 رقابت می کنند، تشویق می کنند. [Ibraheem Al Omari/Reuters]

مهمانی آفریقایی در سکوها

جامعه مهاجران چند ملیتی قطر هزاران نفر گرد هم آمدند تا آخرین رویداد ورزشی در فضای باز فصل را قبل از شروع تابستان معمولاً گرم و مرطوب این کشور تماشا کنند.

بیش از نیمی از نزدیک به 15000 تماشاگر از جامعه آفریقایی قطر به رهبری اتیوپی و کنیا بودند.

هواداران مراکشی با یادآوری خاطرات حضور خود در سکوها در جریان عملکرد باشکوه تیم فوتبال مردان خود در جام جهانی فوتبال در ماه دسامبر، یک بلوک از ورزشگاه را تصرف کردند و در انتظار اجرای سفیان البکالی، آن را به رنگ قرمز درآوردند.

همزمان با حضور اتیوپی ها در مسابقات پیست، بیشترین تعداد هواداران از اتیوپی بود. خانواده‌ها دسته دسته جمع شدند، زیرا بچه‌ها در هر سنی از راهروها بالا و پایین می‌دویدند در حالی که اعضای بزرگتر جمعیت به پیست چسبیده بودند.

لامچا گیرما
لامچا گیرما از اتیوپی در جلو، در مسابقه ای که تحت سلطه هموطنانش بود، قهرمان دوی 3000 متر مردان شد. [Ibraheem Al Omari/Reuters]

احساسات در میان جمعیت اتیوپیایی بالا گرفت، به ویژه در طول مسابقه 3000 متر مردان که البکالی مراکشی برای مدت کوتاهی تهدید کرد که مهمانی این کشور آفریقای شرقی را خراب خواهد کرد. قرار نبود این اتفاق بیفتد و لامچا گیرما (7:26.18) با سلمون بارگا (7:27.16) و بریهو آرگاوی (7:21.61) پشت سر خود در صدر 3 تیم برتر اتیوپی قرار گرفت.

Faith Kipiegon از کنیا، قهرمان 1500 متر زنان جهان و المپیک، علیرغم دوندگی نزدیک دیریب ولتجی از اتیوپی، اقتدار خود را در مسابقه نشان داد. کیپیگون با زمان 3:58.57 پیشتاز جهان را به پایان رساند، در حالی که Welteji با زمان 3:59.34 دوم شد.

معتز برشم
معتز عیسی برشیم از قطر در پرش ارتفاع مردان ناکام ماند [Ibraheem Al Omari/Reuters]

سرخوردگی قهرمان از زادگاهش

حمایت معتز برشم از ستاره کشور میزبان کم نبود. صرف حضور قهرمان پرش ارتفاع المپیک و تمرینات گرم کننده کافی بود تا جمعیت را به وجد آورد. بارشیم با پیاده‌روی بی‌رحمانه‌اش در اطراف منطقه مسابقه و عینک آفتابی‌اش که حتی در طول مسابقات شبانه هم می‌ماند، جمعیت را خوشحال می‌کرد. با این حال، چند پرش ناامیدکننده انجام داد و سوم شد.

جووان هریسون از ایالات متحده برنده مسابقه شد، در حالی که Sanghyeok Woo از کره جنوبی دوم شد.

غلبه ماه بر “چالش ذهنی”

کیتی مون از ایالات متحده یک روز پس از اعتراف به بزرگترین چالش او به عنوان یک ورزشکار، ذهن خود اوست تا 4.81 متر را پشت سر بگذارد تا برنده مسابقه پرش با میله زنان شود.

مون که در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقات صحبت می کرد، گفت که پرش با چوب یک ورزش بسیار ذهنی است.

وقتی همه چیز خوب پیش می رود، باور کردن به خود آسان است، اما [believe] وقتی کمی سختی می کشید، این بزرگترین مبارزه برای من تا کنون بوده است.»

نتایج دیگر:

200 متر مردان: فرد کرلی (ایالات متحده آمریکا)

800 متر مردان: اسلیمان مولا (الجزایر)

100 متر با مانع زنان: یاسمین کاماچو کوئین (پورتوریکو)

پرش سه گام مردان: پدرو پیچاردو (کوبا)

400 متر با مانع مردان: ری بنجامین (ایالات متحده آمریکا)

دوی پرنده 3000 متر زنان: وینفرد یاوی (بحرین)

400 متر زنان: ماریلیدی پائولینو (جمهوری دومینیکن)

پرتاب دیسک مردان: کریستیان چک (اسلوونی)



[ad_2]