مبارزه با انسداد تحویل کمک به تیگره اتیوپی: سازمان ملل اتیوپی

[ad_1]

سازمان ملل متحد می گوید که درگیری های مداوم “در بسیاری از مناطق” Tigrei در اتیوپی تلاش برای رساندن کمک های بشردوستانه را علی رغم توافق نامه دسترسی سازمان ملل به سرزمین های تحت کنترل فدرال پیچیده می کند.

ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی ، یک ماه پیش عملیات نظامی در منطقه شمالی علیه جبهه مردمی برای آزادی Tigrei (TPLF) را اعلام کرد.

وی هفته گذشته پیروزی را اعلام كرد و گفت پس از ورود نیروهای فدرال به پایتخت منطقه ، مكله ، جنگ “پایان یافته” است. اما TPLF قول داد که به جنگ ادامه خواهد داد.

“ما گزارش هایی از جنگ در حال انجام در بسیاری از مناطق Tigrei داریم. این موضوع برای ما نگران کننده و یک وضعیت دشوار است. “” ساویانو آبرئو ، سخنگوی دفتر هماهنگی بشردوستانه سازمان ملل ، روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت.

بر اساس اعلام اتاق فکر گروه بین المللی بحران (ICG) ، این درگیری هزاران نفر قربانی کرده و دهها هزار پناهجو از مرز سودان عبور کرده اند.

پناهندگان اتیوپیایی برای تأمین تجهیزات در اردوگاه پناهندگان ام راکوبا در سودان در صف ایستاده اند [File: Baz Ratner/Reuters]

سازمان ملل متحد در مورد احتمال وقوع یک فاجعه انسانی در Tigray هشدار داده است ، اگرچه اختلال در ارتباطات ارزیابی شرایط موجود را دشوار می کند.

بیش از 45000 نفر از درگیری از Tigrei به سودان فرار کرده اند ، اگرچه نیروهای سودانی روز پنجشنبه گفتند که نیروهای اتیوپی عبور از مرز را در شلوغ ترین نقطه خود مسدود کرده اند.

مالکوم وب از الجزیره ، نایروبی ، پایتخت کنیا ، گفت که هزاران غیرنظامی در جنگ کشته شده اند.

“همچنین گزارش هایی از قتل عام غیرنظامیان توسط پلیس هر دو طرف گزارش شده است. رهبران هر دو کشور این موضوع را انکار می کنند. “

“تأیید هر یک از این ادعاها برای کسی بسیار دشوار است ، زیرا تقریباً دسترسی به مددکاران ، کارگران حقوق بشر و روزنامه نگاران وجود ندارد.”

سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که در زمینه کمک رسانی در مناطق تحت کنترل دولت در Tigrei به توافق رسیده است.

اما ارزیابی های امنیتی در روز جمعه هنوز ادامه دارد و سه مقام سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفتند كه انتظار نمی رود كمك ها قبل از هفته آینده برسد.

‘هیچ دسترسی’

یک مقام به خبرگزاری فرانسه گفت: “در اصل ، در حال حاضر هیچ دسترسی وجود ندارد” ، با این استدلال که سازمان ملل و دولت “ادامه داد” تا زمان آماده سازی مقدمات اعلام توافق را “بدهند.”

وی افزود: “وقتی شما به روشی كه در انظار عمومی می روید ، انتظاراتی را برای افرادی ایجاد می كند كه می گویند:” دسترسی داده شده است ، چرا كمكی به ما نشده است؟ “، کارمند گفت ، به دلیل حساسیت موضوع ، خواست نامش فاش نشود.

آبرئو گفت ، سازمان ملل متحد مذاکرات “با همه طرف های درگیر” را برای اطمینان از دسترسی بدون محدودیت ادامه می دهد.

“ما این دسترسی ، توافق نامه با دولت فدرال را بدست آوردیم. اما ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که با همه طرف های درگیر توافق یکسانی داریم تا اطمینان حاصل کنیم که در واقع به طور رایگان بدون شرط به Tigray دسترسی داریم. “

وی تأکید کرد که هنوز مقداری کمک در دست انجام است.

“صدها [humanitarian workers] آنها هنوز در آنجا هستند و تمام تلاش خود را برای کمک به افراد آسیب دیده از درگیری و کسانی که قبل از جنگ به آنها نیاز داشتند ، انجام می دهند. “

ایمنی پناهندگان

نگرانی ویژه سرنوشت حدود 96،000 پناهنده اریتره ای است که پیش از درگیری در اردوگاه هایی در شمال Tigrei در مناطقی که گفته می شود در درگیری های شدید زندگی می کنند ، زندگی می کنند.

سازمان ملل در اوایل این هفته با فراخوان عمومی از دولت خواستار كمك به اردوگاه هایی شد كه تصور می شود مواد غذایی آنها تمام شده است.

یک مقام دولتی به خبرگزاری فرانسه گفت که احتمالاً “بافر” برای مواد غذایی وجود دارد که تا هفته ادامه خواهد داشت.

کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد مشتاق دریافت غذا ، دارو و سایر وسایل برای پناهندگان و جوامع میزبان در اسرع وقت است.

انکونتر گفت که او همچنین می خواهد گزارش های “بسیار ناخوشایند” در مورد امنیت اردوگاه ها را ارزیابی کند ، که به دلیل اختلالات ارتباطی قادر به تأیید آنها نبود.

“ما در مورد مرگ پناهندگان شنیده ایم ، همچنین در مورد اجبار برخی از نیروهای خدماتی شنیده ایم. وی گفت: “ما در مورد آدم ربایی شنیده ایم.”

کمیته صلیب سرخ بین المللی (کمیته بین المللی صلیب سرخ) روز یکشنبه گفت که “حدود 1000 پناهنده اریتره ای از اردوگاه های پناهندگان در اطراف شیر به مکل رسیده اند” در شمال دجله.

Encontre گفت ، در این هفته ، چندین پناهنده اریتره ای که قبلا در Tigrei زندگی می کردند نیز در سودان ظاهر شدند.

یان عقلند ، دبیرکل شورای پناهندگان نروژ ، به الجزیره در خارطوم ، پایتخت سودان گفت: “ما بسیار نگران هستیم. ما 108 دستیار در Tigray داشتیم [before the conflict erupted]، هنوز 90 زمین است ، اما بسیاری مجبور به فرار شدند. “

“این یک منطقه نظامی است. مدتی است که 96،000 پناهنده اریتره ای به Tigray آمده اند زیرا احساس می کنند این منطقه امن است. حالا ما اصلاً نمی دانیم. “

اگلند گفت: “ما امیدواریم که برای اولین بار در ماه های گذشته به Tigray دسترسی داشته باشیم.”

وی گفت: “افرادی كه از Tigrei فرار می كنند در مورد خشونت ، ناامنی گسترده صحبت می كنند.”

مبارزه با “مهاجمان”

TPLF قبل از اینکه اعتراضات ضد دولتی ابی را در سال 2018 به قدرت برساند ، تقریباً 30 سال بر سیاست های اتیوپی سلطه داشته است.

این حزب سپس شکایت کرد که پس از از سرگیری انتخابات منطقه ای Tigrei در ماه سپتامبر – مخالفت با ممنوعیت انتخابات در سرتاسر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا – ، تنش ها به شدت کاهش یافته و سعی کرد ابی را به عنوان یک رهبر نامشروع بنامد.

رئیس Tigrayan ، Debretsion Gebremichael ، قول داد که جنگ را ادامه دهد در حالی که “مهاجمان” فدرال در خاک Tigrayan بودند.



[ad_2]