مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه رای گیری در مورد توافق سقف بدهی | اخبار بدهی

[ad_1]

مجلس نمایندگان ایالات متحده قرار است چهارشنبه شب برای پیشبرد یک لایحه دو حزبی برای افزایش سقف بدهی رای گیری کند، که میزان پولی را که دولت فدرال می تواند وام بگیرد محدود می کند.

این رای در حالی انجام می شود که دولت به ضرب الاجل 5 ژوئن برای افزایش سقف بدهی یا عدم پرداخت وام خود نزدیک می شود، چشم اندازی که کارشناسان هشدار می دهند می تواند اثرات مخربی بر اقتصاد ایالات متحده داشته باشد.

اما کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، در حین جمع‌آوری آرا برای توافق 99 صفحه‌ای که محدودیت وام 31.4 تریلیون دلاری را تا ژانویه 2025 مسدود می‌کند، با یک حزب دوپاره مواجه شد.

اعضای راست افراطی حزب جمهوری خواه از زمان اعلام آن روز یکشنبه پس از چند روز مذاکره بین نمایندگان کنگره و اعضای حزب دموکرات کاخ سفید به ریاست جو بایدن، از این توافق انتقاد کردند.

در میان انتقادات این بود که کاهش هزینه‌های پیشنهادی آن‌طور که بسیاری از جمهوری‌خواهان امیدوار بودند عمیق نبود.

اسکات پری، عضو کنگره از پنسیلوانیا در یک کنفرانس خبری روز سه شنبه در کنگره آزادی مجلس نمایندگان، یک بلوک راست افراطی از نمایندگان گفت: «این توافق در حال شکست است، به طور کامل شکست می خورد. و به همین دلیل است که این اعضا و سایرین به طور مطلق با این معامله مخالف خواهند بود و ما تمام تلاش خود را برای متوقف کردن آن و پایان دادن به آن انجام خواهیم داد.

یکی دیگر از نمایندگان در کنفرانس خبری، چیپ روی از تگزاس، گفت: “جمهوری خواهان در حال حاضر بر سر شرایط معامله پاره شده اند”. او دستاوردهای حاصل از انتخابات میان دوره ای 2022 را که اکثریت جمهوری خواه کنترل 435 نماینده مجلس نمایندگان را به دست گرفتند، برجسته کرد.

من می خواهم خیلی واضح بگویم: هیچ جمهوری خواه نباید به این لایحه رأی دهد. علی رغم تلاش های مک کارتی، روی گفت.

انتقاد از هر دو طرف طیف سیاسی

توافق سقف بدهی برای تصویب مجلس و انتقال به سنا به 218 رای نیاز دارد. اما حتی دموکرات‌های مترقی در مجلس نمایندگان مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده‌اند و از تغییرات پیشنهادی در کمک‌های غذایی و سایر برنامه‌های تامین اجتماعی انتقاد کرده‌اند.

پرامیلا جایپال، نماینده ایالت واشنگتن درباره این توافق گفت: «این هرگز مربوط به مسئولیت مالی یا کاهش کسری نبوده است. در توییتر پست کنید.

“این در مورد آسیب رساندن به مردم فقیر و وادار کردن آنها به پرداخت معافیت های مالیاتی برای ثروتمندترین ها است در حالی که جمهوری خواهان اولویت های ظالمانه و ایدئولوژیک آنها را تحت فشار قرار می دهند.”

او اعضای “افراطی” حزب جمهوری خواه را به دلیل عدم موفقیت در افزایش سقف بدهی “بدون هیچ گونه محدودیتی” مقصر دانست.

پرامیلا جایپال، نماینده ایالات متحده (D-WA) در بحبوحه مذاکرات جاری برای دستیابی به توافقی برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده، کنفرانس مطبوعاتی گروه مترقی مجلس نمایندگان را در کاپیتول هیل رهبری می کند.  او روی یک سکو می ایستد که توسط مردم احاطه شده است در حالی که علائم آبی را نشان می دهد که روی آن نوشته شده بود: "توافق بد جمهوریخواهان MAGA"
پرامیلا جایپال نماینده ایالات متحده نسبت به توافق دوجانبه برای حذف سقف بدهی ابراز نگرانی کرد. [File: Jonathan Ernst/Reuters]

با این حال، رهبری دموکرات در مجلس متعهد شده است که از نکول احتمالی جلوگیری کند.

حکیم جفریس، نماینده ارشد دموکرات روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «عدم تعهداتمان و فروپاشی اقتصاد به میلیون‌ها آمریکایی عادی آسیب می‌زند». «تندروهای راست می خواهند رکود ایجاد کنند. مجلس اجازه نمی دهد این اتفاق بیفتد.

کاخ سفید همچنین در یک نشست روزانه با کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی، از این توافق در برابر اتهاماتی مبنی بر گران بودن مصالحه آن دفاع کرد.

“این واقعیت است. وقتی شما اینگونه مذاکره می کنید، هیچ کس به هر چیزی که می خواهد دست پیدا نمی کند.”

کاری که رئیس جمهور سعی کرده انجام دهد این است که از دستاوردهایی که به دست آورده، دستاوردهای تاریخی که در دو سال گذشته به دست آورده و واقعاً از ارزش های اصلی دموکراتیک که ما معتقدیم برای خانواده های آمریکایی مهم هستند، محافظت کند.

وی افزود که بایدن «مطمئن است» این توافق قبل از 5 ژوئن به میز او خواهد رسید، تاریخی که وزارت خزانه داری ایالات متحده نشان داده است که دولت احتمالاً وام های خود را نکول می کند. او توضیح داد که کاخ سفید بیش از 120 تماس شخصی با اعضای کنگره داشته است تا از این توافق حمایت کند.

مذاکره در مورد شرایط معامله

این توافق که توسط مک کارتی و بایدن، رهبران حزبی که معمولاً با هم در تضاد هستند، تحت فشار قرار گرفتند، پس از تصویب لایحه ای توسط مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان در ماه آوریل که از سوی دموکرات ها به عنوان یک شکست تلقی می شد، یک سازش است.

این لایحه سقف بدهی را 1.5 تریلیون دلار در ازای کاهش قابل توجه پلتفرم داخلی بایدن و سایر برنامه های اجتماعی افزایش می داد.

در مواجهه با چشم انداز وتوی بایدن، دو رهبر توافق کردند که در مورد شرایط جدیدی برای رأی گیری کنگره مذاکره کنند. توافق فعلی محدودیت بدهی را تا سال 2025 مسدود می کند و به دولت اجازه می دهد تا آن زمان به اندازه نیاز خود وام بگیرد.

اما هزینه های دولت را از راه های دیگر محدود می کند. مخارج اختیاری در طول شش سال به یک درصد رشد محدود می شود، اگرچه کنگره باید در سال 2025 این سقف را بازبینی کند.

مردی با کت و شلوار تیره از کف کاشی‌شده کنگره ایالات متحده عبور می‌کند، در حالی که افراد دیگری با لباس رسمی احاطه شده‌اند.  مجسمه های سفید رنگ در پس زمینه دیده می شوند.
کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در آستانه رای گیری مورد انتظار در مورد توافق سقف بدهی وارد مجلس شد. [Julia Nikhinson/Reuters]

یک گزارش دفتر بودجه کنگره که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد که محدودیت های مخارج اختیاری در این معامله می تواند کسری بودجه ایالات متحده را از سال 2023 تا 2033 به میزان 1.5 تریلیون دلار کاهش دهد. مک کارتی متمایز به عنوان “بزرگترین کاهش هزینه ها در تاریخ آمریکا”.

علاوه بر این، بر اساس شرایط توافق جدید، دولت میلیاردها بودجه به خدمات درآمد داخلی (IRS) و همچنین پول خرج نشده برای کمک به بیماری کووید، دو اولویت جمهوری‌خواهان، برمی‌گرداند.

جمهوریخواهان همچنین امتیازاتی را در قالب الزامات کاری اضافی برای دریافت کنندگان برنامه کمک تغذیه تکمیلی، که گاهی اوقات کوپن غذا نامیده می شود، به دست آوردند. و بر اساس شرایط این قرارداد، بازپرداخت وام های دانشجویی که در دوران بایدن مسدود شده بود، در ماه اوت از سر گرفته می شود.

با این حال، برخلاف لایحه قبلی آوریل، هیچ الزام کاری اضافی برای دریافت کنندگان Medicaid، برنامه ای برای افراد کم درآمد و افراد مسن، اعمال نمی شود. قرارداد جدید همچنین اعتبار مالیاتی برای طرح های انرژی پاک که توسط بایدن حمایت می شود حفظ می کند.

مناظره در سالن

با نزدیک شدن به رای‌گیری روز چهارشنبه، هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها برای ارائه استدلال‌ها، یکدیگر را به ناسازگاری و کند کردن سقف بدهی متهم کردند.

صادقانه بگویم، ما نباید اینجا باشیم. ما باید ماه‌ها پیش به این موضوع رسیدگی می‌کردیم.

اما پنج روز مانده به پایان مهلت سقف بدهی، هر یک از طرفین به نوبت تعیین کردند که مقصر چه کسی است.

مک گاورن با متهم کردن حزبش به ایجاد «بحرانی کاملاً ساخته شده که ایمان و اعتماد کامل ایالات متحده را تهدید می‌کند» به مک‌کارتی گفت: «آقای رئیس‌جمهور، هر بار که جمهوری‌خواهان در راس کار هستند، همه چیز را به هم می‌زنند.»

تیم کول خم می شود تا در گوش جیم مک گاورن زمزمه کند.  هر دو کت و شلوار پوشیده و نشسته اند.  یک کوزه آب شیشه ای روی میز روبروی آنها نشسته است.
جیم مک گاورن نماینده آمریکا در سمت چپ و تام کول در جلسه کمیته قوانین مجلس درباره سقف بدهی روز سه شنبه سخنرانی می کنند. [File: Evelyn Hockstein/Reuters]

در همین حال، تام کول جمهوری خواه از اوکلاهاما نیز همین اتهام را علیه دموکرات ها مطرح کرد.

«توافقی مانند آنچه امروز در حال بررسی آن هستیم، می‌توانست و باید خیلی زودتر به دست می‌آمد. در عوض، پرزیدنت بایدن دچار سردرگمی شد و از مذاکره با جمهوری خواهان مجلس نمایندگان امتناع کرد و ما را تا مرز ورشکستگی فاجعه بار سوق داد.

او بارها و بارها اصرار می‌کرد که راه اوست یا بزرگراه. و او بارها و بارها به ما گفته است که تنها چیزی که می‌پذیرد افزایش خالص سقف بدهی است. این بود یا هیچی

بر اساس گزارش وزارت خزانه داری ایالات متحده، کنگره از سال 1960 در 78 نوبت سقف بدهی را افزایش یا تغییر داده است، از جمله 49 بار در زمان روسای جمهور جمهوری خواه و 29 بار در زمان دموکرات ها.

اما این روند در دهه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای بحث‌برانگیز شده است و کنگره در مورد چگونگی افزایش سقف بدهی و کاهش هزینه‌ها با بن‌بست مواجه شده است.

دلیا رامیرز، نماینده دموکرات، نماینده ایلینوی، قرارداد محدودیت بدهی امسال را با “وضعیت گروگان گیری” مقایسه کرد و هشدار داد که شرایط آن چیزی نیست که او بتواند به آن رای دهد.

دو زن، که رسماً بلیزر به تن دارند، در حالی که لیوان‌ها و کیف‌های قهوه حمل می‌کنند، از پله‌های کاپیتول پایین می‌روند.
دلیا رامیرز (سمت چپ)، که در نوامبر 2022 اینجا دیده شد، قرارداد سقف بدهی را با مذاکرات “گروگان” مقایسه کرد. [File: Patrick Semansky/AP Photo]

او گفت: «ما باید مستقیماً به تمدید سقف بدهی رأی بدهیم، اما در عوض جمهوری‌خواهان بیش از آن مایلند که ملت و اقتصاد ما را مجبور به عدم پرداخت بدهی‌ها کنند تا پیروزی‌های سیاسی کسب کنند».

در همین حال، مک گاورن، همکار دموکرات او، این سوال را مطرح کرد که چرا هزینه های نظامی دست نخورده باقی مانده است، در حالی که هزینه های احتیاطی برای برنامه های اجتماعی در هیئت مدیره وجود دارد.

راه‌های بهتری برای مقابله با کسری بودجه ما وجود دارد تا اینکه بار اضافی را بر دوش آسیب‌پذیرترین اقشار کشورمان بگذاریم. ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که افراد ثروتمند و دارای روابط خوب سهم خود را پرداخت می کنند. بیایید خلأهای مالیاتی را که به نفع میلیونرها و میلیاردرها است، ببندیم.»

این لایحه برعکس عمل می کند. این امر کمک مالی به IRS را کاهش می دهد که شرکت های بزرگ و یک درصد برتر را تحت کنترل نگه می دارد.

مردی با کت و شلوار و کراوات در طبقات کنگره راه می رود و از کنار تابلوی نقاشی غول پیکر پدران بنیانگذار ایالات متحده می گذرد.  زنی به دنبال او می آید، احتمالاً ویکتوریا اسپارتز، که لباس مشکی با کیف به تن دارد.
چیپ روی، نماینده ایالات متحده، روز سه شنبه به جلسه ای در مورد سقف بدهی در ساختمان کنگره ایالات متحده می رود. [File: Evelyn Hockstein/Reuters]

در همین حال، نماینده تگزاس روی از انجمن آزادی، به مک گاورن پاسخ داد و به مجلس گفت که شهروندان ایالات متحده از هزینه‌های دولتی که بار نسل‌های آینده را سنگین می‌کند، «خسته شده‌اند».

«در مورد برنامه های غذایی صحبت کنید. روی، با هشدار نسبت به آینده ای که ساکنان آن دیگر قادر به خرید مواد غذایی نباشند، گفت: «من چیز زیادی در مورد آنچه که ما برای ویران کردن خانواده های آمریکایی با تورم افسارگسیخته انجام می دهیم نمی شنوم، زیرا ما همچنان پولی را که نداریم خرج می کنیم.

اظهارات آنها با یک استراحت بعدازظهر قطع شد زیرا مجلس موافقت کرد که در ساعت 7:15 بعد از ظهر به وقت شرقی ایالات متحده (23:15 به وقت گرینویچ) برای ادامه بحث و رای گیری مجدد تشکیل جلسه دهد.



[ad_2]