مدیر بایدن می خواهد تصمیم برای توقف فروش قرص های سقط جنین را متوقف کند | اخبار دادگاه

[ad_1]

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، درخواست اضطراری برای ماندن در حکمی را ارائه کرده است که فروش قرص سقط جنین میفپریستون را به عنوان بخشی از دعوی حقوقی در حال انجام که می تواند دسترسی میلیون ها آمریکایی به مراقبت های بهداشتی باروری را تحت تاثیر قرار دهد، متوقف می کند.

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) روز دوشنبه این درخواست را به دادگاه تجدید نظر ارسال کرد و گفت که حکم جمعه گذشته قاضی محافظه‌کار متیو کازمریک توانایی سازمان غذا و دارو (FDA) را برای تعیین ایمنی داروها و عدم دسترسی زنان به قرص‌های سقط جنین را تضعیف می‌کند.

DOJ می‌گوید: «تسکین‌های سراسری دادگاه در سراسر کشور به‌ویژه در مورد میزان آسیب غیرقابل توجیه بود: اگر اجازه داده شود، حکم دادگاه قضاوت علمی FDA را ناکام بگذارد و به زنان آسیب جدی وارد کند، به‌ویژه آن‌هایی که میفپریستون برای آنها یک ضرورت پزشکی یا عملی است.» گفت.

حکم Kacsmaryk در روز جمعه ممنوعیت موقت فروش mifepristone را در حالی که پرونده ای در مورد تأیید FDA این دارو در جریان بود، صادر کرد. این ممنوعیت قرار بود هفت روز پس از حکم روز جمعه اعمال شود تا فرصتی برای تجدید نظر فراهم شود.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری تصمیم روز جمعه را یک حمله “خطرناک” به حقوق زنان و اقتدار FDA خواند. او همچنین حمایت دولت بایدن از درخواست تجدیدنظر وزارت دادگستری را اعلام کرد.

ژان پیر گفت: “احتمالاً به دادگاه عالی خواهد رفت، که ما کاملاً مطمئن هستیم که برنده خواهیم شد.” ما از تایید FDA در مورد میفپریستون حمایت می کنیم و برای یک نبرد قانونی طولانی آماده هستیم.”

ژان پیر همچنین با انتقادات حزب دمکرات مقابله کرد. چندین عضو، از جمله الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده نیویورک و سناتور اورگان، ران وایدن، از دولت بایدن خواستند که تصمیم روز جمعه را “نادیده بگیرد”.

وایدن روز جمعه در توییتی نوشت: «این تصمیم ویرانگر هیچ مبنای قانونی ندارد و رایج‌ترین روش سقط جنین را در هر ایالت ممنوع خواهد کرد.»

اما ژان پیر روز دوشنبه پاسخ داد که نادیده گرفتن حکم دادگاه “سابقه خطرناکی” ایجاد می کند، که بیانیه روز یکشنبه کامارا جونز، سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) را تکرار کرد.

میفپریستون در سال 2000 توسط FDA به عنوان اولین قرص از دو قرص مورد استفاده در سقط جنین پزشکی همراه با داروی میزوپروستول تأیید شد.

یک اجماع علمی قوی وجود دارد که استفاده از این قرص بی خطر است و بیش از نیمی از سقط جنین ها در ایالات متحده را تشکیل می دهد. میفپریستون همچنین برای درمان سندرم کوشینگ و میزوپروستول برای جلوگیری از زخم استفاده می شود.

فشار برای محدود کردن دسترسی به قرص های سقط جنین مانند میفپریستون از زمان تصمیم ژوئن گذشته توسط دادگاه عالی ایالات متحده برای لغو پرونده Roe v Wade، که در سال 1973 حق سقط جنین را در ایالات متحده ایجاد کرد، مورد توجه گروه های ضد سقط جنین قرار گرفت.

از زمانی که Roe سرنگون شد، بسیاری از ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان ممنوعیت سقط جنین و قوانین دیگری را تصویب کرده اند که دسترسی به این روش را دشوارتر می کند.

یک قاضی فدرال دیگر در ایالت واشنگتن حکمی را صادر کرد که “هر گونه اقدام برای حذف میفپریستون از بازار” را بلافاصله پس از حکم کاچماریک در روز جمعه مسدود می کند. این احکام متناقض احتمال اینکه پرونده در نهایت به دادگاه عالی آمریکا برسد را افزایش می دهد.

کارشناسان بهداشتی می گویند که این مورد همچنین می تواند پیامدهایی برای ارزیابی علمی ایمنی داروها و داروها به طور گسترده داشته باشد.

روز دوشنبه، گروهی متشکل از بیش از 300 نفر از رهبران شرکت‌های بیوتکنولوژی و داروسازی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار لغو این تصمیم شدند و گفتند که این تصمیم دهه‌ها شواهد علمی را نادیده می‌گیرد و اقتدار FDA را تضعیف می‌کند.

«اقدام قاضی کازماریک در مداخله قضایی سابقه ای برای کاهش آن ایجاد کرد [the] اقتدار FDA بر تاییدیه داروها و در نتیجه ایجاد عدم اطمینان برای کل صنعت بیوداروسازی می‌کند.”

او ادامه می دهد: «فعالیت قضایی به همین جا ختم نمی شود. «اگر دادگاه‌ها بتوانند بدون توجه به علم، شواهد یا پیچیدگی‌های لازم برای آزمایش کامل ایمنی و اثربخشی داروهای جدید، تأییدیه‌های دارویی را لغو کنند، هر دارویی مانند میفپریستون در معرض خطر است.»



[ad_2]