معترضان به دلیل خشونت در تجمع مخالفان ترکیه دستگیر شدند | اخبار انتخابات

[ad_1]

اکرم امام اوغلو از حزب اصلی مخالف در حال سخنرانی در اتوبوس تبلیغاتی بود که گروه بزرگی شروع به پرتاب سنگ کردند.

به گفته وزیر دادگستری ترکیه، بیش از ده نفر به دلیل خشونت علیه حامیان مخالفان در یک گردهمایی مبارزاتی در شهر ارزروم در شرق ترکیه دستگیر شده اند.

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول از حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری خواه خلق (RPP) روز یکشنبه در حال سخنرانی از بالای اتوبوس انتخاباتی بود که یک گروه بزرگ متشکل از حدود 200 معترض شروع به پرتاب سنگ کردند.

امام اوغلو چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی روز یکشنبه به نمایندگی از کمال کولچداراوغلو، رهبر CHP و نامزد ریاست جمهوری، رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور مبارزات انتخاباتی را انجام می دهد.

او مدعی شد که پلیس و مقامات طرفدار اردوغان در ارزروم اجازه دادند حمله ادامه یابد.

امام اوغلو در فیلم این حادثه می گوید: «اینجا شهروندانی هستند که مجروح شده اند و شما پلیس فقط آنجا ایستاده اید. فرماندار ارزروم، شهردار ارزروم، از شما شکایت کیفری خواهم کرد.

این ویدئو بعدا نشان می‌دهد که امام اوغلو توسط همراهانش به داخل می‌رود، اتوبوس در حال حرکت است و پلیس بعداً با ماشین‌های آب پاش گروه را متفرق می‌کند.

به گفته اوکای میمیس، فرماندار ارزروم، هفت نفر در این حادثه زخمی شدند.

بکیر بوزداغ وزیر دادگستری روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری هابر گفت تحقیقات در جریان است و 13 نفر تاکنون دستگیر شده اند.

کولچداراوغلو پس از حادثه روز یکشنبه ویدئویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و مسئولین این رویداد را به “ائتلاف نظامی” متهم کرد که به دنبال ” ترساندن مردم از صندوق های رای” است.

سلیمان سویلو وزیر کشور بعد از ظهر در یک برنامه تلویزیونی گفت که این حادثه “تئاتر” بوده است.

«آنها چنین حوادثی را تحریک می کنند. سپس ادعا می کنند: «این کار را با ما کردند. آنها این کار را با ما کردند.» “… آنها سخنرانی کرده بودند که برای تحریک و تحریک جمعیت بود.”

بزرگترین چالش اردوغان

انتخابات روز یکشنبه یکی از مهم ترین انتخابات در تاریخ مدرن ترکیه به حساب می آید. اردوغان با بزرگترین چالش سیاسی دو دهه قدرت خود مواجه است.

نظرسنجی های انجام شده پس از زلزله ویرانگر در جنوب ترکیه در 6 فوریه نشان می دهد که کولچداراوغلو از اردوغان پیشی گرفته است.

در صورتی که هیچ نامزدی بیش از نیمی از آرا را در دور اول کسب نکند، دور دوم بین دو نامزد پیشتاز در 28 می برگزار خواهد شد.

اکثر نظرسنجی‌ها برای انتخابات پارلمانی نشان می‌دهند که ائتلاف اصلی اپوزیسیون جلوتر از ائتلاف خلق، که شامل حزب عدالت و توسعه با ریشه اسلام‌گرای اردوغان، حزب ملی‌گرای MHP، حزب راست‌گرای وحدت بزرگ و حزب سعادت جدید است.

ائتلاف ملی اپوزیسیون شامل اپوزیسیون اصلی کولچداراوغلو CHP، حزب راست میانه IYI، حزب اسلامگرای سعادت، حزب دموکرات و دو حزبی است که توسط متحدان سابق اردوغان تأسیس شده اند، احزاب ویرجین و آینده.

سومین حزب بزرگ پارلمان، حزب دموکراتیک خلق ها که طرفدار کردها است، برای دور زدن تعطیلی احتمالی خود، تحت عنوان حزب چپ سبز به پارلمان راه پیدا خواهد کرد. او اتحاد کار و آزادی را با چند حزب چپ دیگر تشکیل داد.

از آنجایی که آرا اکنون در مراکز اخذ رای خارج از کشور داده می شود، اتحادیه ها یا احزاب که به طور مستقل شرکت می کنند باید حداقل 7 درصد از کل آرای داده شده را برای به دست آوردن کرسی های پارلمان کسب کنند.

[ad_2]