معجزه کوچک: پاندا در باغ وحش ملی DC به نام شیائو چی جی | آمریکا و کانادا

[ad_1]

نام پاندای مذکر پس از نظرسنجی آنلاین که در آن بیش از 130،000 رأی به نام ماندارین ریخته شد ، به معنی “معجزه کوچک” است.

بیش از سه ماه پس از تولد وی ، سرانجام پاندای جدید باغ وحش ملی سرانجام نامی پیدا کرد.

مقامات اسمیتسونیان ، که باغ وحش را اداره می کند ، صبح روز دوشنبه اعلام کردند که این نوزاد متولد 21 آگوست ، Xiao Chi Ji ، ماندارین چینی برای “معجزه کوچک” نامیده می شود.

این انتخاب نتیجه یک نظرسنجی پنج روزه آنلاین بود که نزدیک به 135000 رأی دهنده را به انتخاب نام های مختلف نارنگی چینی دعوت کرد. به عنوان نشانه ای از سنت چینی ، این نام تنها 100 روز پس از تولد انتخاب شد.

اعلامیه روز دوشنبه روزی بود که باغ وحش به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 برای دومین بار درهای خود را به روی عموم بست.

دفتر گمرک اسمیتسونیان هفته گذشته اعلام کرد که با ادامه رشد ویروس در سطح محلی و در سراسر کشور ، باغ وحش و هفت موزه که با ظرفیت محدود کار می کردند ، به طور نامحدود خاموش می شوند.

در این بیانیه باغ وحش آمده است: “پانداهای غول پیکر نمادی بین المللی از حیوانات وحشی و امید در معرض خطر هستند و تولد شیائو چی جی لحظه ای از شور و شوق بسیار لازم در همه گیر Covid-19 را به جهانیان ارائه داده است.”

اسمیتسونیان ابتدا تمام امکانات خود را در اواسط ماه مارس تعطیل کرد. اما باغ وحش در 24 ژوئیه افتتاح شد و سایر موزه ها به تدریج با کمبود کارت ورود به موقع ، موزه های دیگر را افتتاح کردند تا جمعیت کم نشود.

حتی اگر باغ وحش باز باشد ، خانه پاندای سرپوشیده برای عموم بسته خواهد بود و این دوربین محبوب پاندای باغ وحش را تنها راه دیدن خرس نوزاد می داند ، که خزیدن تا 4.7 کیلوگرم است.

پاندای نر در 21 آگوست از مای شیانگ ، 22 ساله ، دومین پاندا غول پیکر مستند در جهان برای تولد متولد شد.

وی در ماه مارس با مایع منی منجمد از تیان تیان ، 23 ساله ، به طور مصنوعی تلقیح شد

طبق گزارش صندوق جهانی طبیعت (WWF) ، نرخ تولید مثل پانداها که به سختی در تولد معروف هستند ، هر دو سال یکبار است.

WWF در وب سایت خود گفت: “مطالعات طولانی مدت نشان می دهد که جمعیت پاندا وحشی ممکن است دارای سطوح تولیدمثلی قابل مقایسه با برخی از جمعیتهای پررونق خرس سیاه آمریکا باشد.”



[ad_2]