میهن پرستان آمریکایی: در مقابل قلدرها بایستید و آنها خفه خواهند شد | سیاست

[ad_1]

آمریکای روشن فکر هیجان زده است.

غبار امید پس از گذشت سال‌ها از عصر تاریک جدیدی که در آن نوعی موزک جنون بر آنچه می‌توان به عنوان «گفتمان عمومی» در دولت‌های از هم گسیخته توصیف کرد، مسخره می‌شود.

گالری آشنا از هولیگان‌های ثروتمند و خراب که خود را به عنوان «روزنامه‌نگاران»، سیاستمداران و حواریون «آزادی بیان» در می‌آورند تا همین اواخر از مجوز – که پول و موقعیت اجازه می‌دهد – برای فریاد زدن و بی‌مجازیت برخوردار بودند.

آمریکای روشنفکر به اندازه کافی مصرف کرده است و اکنون، خوشبختانه، به نظر می رسد که درک کرده است که شکست دادن یک قلدر به معنای ایستادن در برابر قلدر است.

تماشای شرکت فناوری انتخابات، Dominion Voting Systems، که موضعی منصفانه در برابر قلدرهای ثروتمند و لوس در فاکس غیرنیوز اتخاذ می کرد، چه لذتی داشت.

پس از اینکه هر دو توسط بهترین قلدرها در خدمت و پرداخت یک میلیاردر، قلدر آلفا استرالیایی مورد حمله قرار گرفتند، به جای خم شدن یا عقب نشینی در مقابل نبرد، Dominion نیاز به دفاع از حقیقت و نام خود را پذیرفت.

از زمانی که Dominion شکایت خود را برای افترا در سال 2021 ارائه کرد، این شرکت که زمانی نامشخص بود، کار قابل توجهی در افشای این موضوع انجام داده است که چگونه زورگویان فاکس غیرنیوز نه تنها مکرراً در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 دروغ می‌گویند، بلکه می‌دانستند که در تمام مدت در حال تسکین دروغ می‌گویند. مخاطبان واقعی آلرژیک آنها و البته سود خوبی کسب می کنند.

بیانیه های افتتاحیه که قرار بود روز دوشنبه در دادگاه دلاور آغاز شود به تعویق افتاد. بر اساس گزارش ها، هر دو طرف در تلاش هستند تا قبل از اینکه پرونده پر شور به دادگاه برود، به توافق برسند.

علاوه بر دریافت چنین کوه رضایت‌بخشی از پول، Dominion از فاکس غیرنیوز می‌خواهد که بارها و بارها درباره نقش ساختگی‌اش در یک توطئه ساختگی برای تغییر آرا از دونالد ترامپ به جو بایدن، دروغ بگوید.

نتیجه هر چه که باشد – داخل یا خارج از دادگاه – Dominion قبلاً پیروز شده است و باعث شرمساری گروهی از مردان استودیوی تلویزیونی می شود که بدون شک خود را غیرقابل لمس و فراتر از مسئولیت پذیری می دانستند.

زورگویان در فاکس غیرنیوز این حس مصونیت و استحقاق را با ترامپ، قلدر شغلی که علناً از او حمایت می‌کردند، اما خصوصی او را مسخره می‌کردند، به اشتراک می‌گذاشتند.

مانند روپرت مرداک، رئیس فاکس و شرکت بی‌سابقه‌اش، ترامپ نیز مجبور بود خسارت‌های قانونی را تحمل کند که تا اوایل این ماه از آن اجتناب می‌کرد و به عنوان یک تناسخ مدرن از اوباش شیک آل کاپون بود.

اتکای ترامپ به تاخیر و حواس پرتی برای جلوگیری از استیضاح این بار کارساز نبود. آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، سرانجام کاری را انجام داد که دادستان های ناامید در دفتر او فکر می کردند سال ها پیش مهمات کافی برای انجام آن جمع آوری کرده اند – متهم کردن ترامپ.

براگ با تاخیر به سمت قلدر اصلی برگشت. روشنفکران آمریکایی و تصور متزلزل کشور از حاکمیت قانون از او تشکر کردند.

برای اولین بار، تله عصبانیت ترامپ در حالی که او در دادگاه نیویورک نشسته بود و توسط وکلا محاصره شده بود، بسته شد. ترامپ کوچک و شکست خورده به نظر می رسید، فحش نام تجاری او در لحظه ای قابل توجه توسط قاضی کوتاه قد که به مرور زمان سرنوشت او را تعیین می کرد از او بیرون ریخت.

شک‌ها و مخالفانی که این ادعا را نادر رد کردند، موضوع را از دست دادند. براگ با به چالش کشیدن رئیس کل قلدر، از دیگر وکلای منطقه و یک مشاور ویژه دعوت کرده است تا از راه تاریخی او پیروی کنند و مجدداً تأکید کنند که هیچ کس، از جمله روسای جمهور سابق، فراتر از قانون نیستند.

مهم است.

بالاخره قلدرها قلدرها را جذب می کنند. بنابراین تعجبی نداشت که مارجوری تیلور گرین، شعله افکن تمام وقت، به شهر نیویورک سفر کرد تا از فرصت استفاده کند و اعتبار خود را در حال پرتاب MAGA ثابت کند.

روشنفکران نیویورک هیچ کدام از آن را نداشتند. آنها که فقط به سوت مسلح شده بودند، خانم کنگره جورجیا را محاصره کردند و ساکت کردند، در حالی که او بیهوده تلاش می کرد با یک مگافون صدای او را در هیاهوی باشکوه شنیده شود.

تیلور گرین که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، به داخل یک SUV بزرگ عقب نشینی کرد و فرار کرد، همانطور که قلدرها در مواجهه رودررو انجام می دهند. گروه حامیان او با شعار “ایالات متحده آمریکا، ایالات متحده آمریکا” که مانند حامی خشمگین آنها در ناهماهنگی محو شد، سر دادند.

شاید با الگوبرداری از نیویورکی های عصبانی، براگ به جیم جردن، سگ مهاجم ترامپ، کنگره نیز هشدار داد. براگ از بازی خوب با به اصطلاح “قانونگذاران” که بیشتر به حمایت از قانون اساسی ایالات متحده به حمایت از اراذل و اوباشی که پول خفه می کند، علاقه مند بودند، دست برداشت.

براگ از قاضی دادگاه به دلیل آنچه که دادستان منطقه به عنوان «کارزار شفاف ارعاب و حمله» به پرونده دفترش علیه ترامپ توصیف کرد، شکایت کرد.

برای او خوب است. پیام ارسال شده است: قلدرها دیگر تحمل نخواهند شد. من تو را در دادگاه خواهم دید.

همین پیام را رای دهندگان روشن فکر در ویسکانسین ارسال کردند که در اوایل آوریل با تعداد بی سابقه ای در پای صندوق های رای شرکت کردند تا قلدر سیاه پوش را که حق رای دادن و سقط جنین را انکار می کرد، حذف کنند.

دن کلی توسط قاضی و دادستان سابق جانت پروتاسیویچ له شد. پیروزی قاطع او نشانگر پایان 15 سال کنترل محافظه‌کاران بر دادگاه عالی ایالتی است، زیرا این دادگاه به پرونده‌ای مبنی بر لغو ممنوعیت سقط جنین در قرن نوزدهم ویسکانسین رسیدگی می‌کند.

همان پیام سرپیچی توسط سه قانونگذار تنسی ارائه شد که اکثریت جمهوری خواه این ایالت را به دلیل ناکامی در محافظت از دانش آموزان مدرسه در برابر تکه تکه شدن و کشته شدن توسط قاتلان با سلاح های خودکار به چالش کشیدند.

دو تن از سه عضو سیاهپوست – جاستین جی پیرسون و جاستین جونز – در 6 آوریل توسط اراذل و اوباش جمهوریخواه نژادپرست که قصد داشتند مخالفان را خاموش کنند، از مجلس نمایندگان تنسی اخراج شدند.

گامبیت شکست خورد. شهروندان روشن فکر در یک نمایش قدرتمند از همبستگی با پیرسون و جونز به خیابان ها و قوه مقننه سرازیر شدند. چند روز بعد، این زوج به صندلی های خود در مجلس ایالتی بازگشتند.

هولیگان ها دوباره شکست خوردند.

سپس، هفته گذشته، سران تحریریه‌های PBS و NPR به ایلان ماسک، فروشنده خودروهای برقی و پروژه‌ی توهین رسانه‌های اجتماعی او، توییتر، گفتند که واقعاً یک افزایش بسیار شایسته دریافت کنند.

ماسک، قلدری با حساب بانکی بزرگ، سعی کرد روزنامه‌نگاری NPR را با برچسب «رسانه‌ای مرتبط با دولت» در حساب‌های توییتر خود بی‌اعتبار کند.

به اعتبار خود، NPR به دروغ و افترا آشکار ماسک با اعلام کنار گذاشتن توییتر پاسخ داد.

پس از اینکه توییتر “رسانه های دولتی” را نیز به حساب های خود اضافه کرد، PBS همین کار را کرد. هر دو سازمان خبری با این پیشنهاد که اتاق‌های خبری آن‌ها به جای روزنامه‌نگاران، توسط مبلغان کار می‌شود، سر و صدا کردند.

عالی.

خبرنگاران باید در مقابل زورگویان بایستند. جناس را ببخش، اما NPR و PBS را قلدری کن. امیدوارم روزنامه نگاران و سازمان های خبری بیشتری از این الگوی ستودنی پیروی کنند.

کم کم آمریکای روشنفکر، با قرض گرفتن عبارتی، جنبه گیج و سرگشته خود را از کلاهبرداران و حقه بازانی که آن را به خاطر شهرت و پول بد چهره کرده اند، پس می گیرد.

این تعریف میهن پرستی است.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده موضع تحریریه الجزیره نیست.

[ad_2]