نتایج واکسن مدرن “به طرز حیرت انگیزی چشمگیر” است: Fauci آمریکا و کانادا

[ad_1]

بهترین دانشمند بیماریهای عفونی در ایالات متحده نتایج مطالعات اولیه با واکسن COVID-19 Moderna را “به طرز حیرت انگیزی چشمگیر” خواند و گفت که این یافته ها تایید صریح فناوری mRNA تجربی است که برخی شک داشتند.

آنتونی فاوسی روز دوشنبه در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت که به تزریقاتی که 70-75 درصد مردم را از بیمار شدن محافظت می کند ، راضی خواهد بود.

“این ایده که ما 94.5٪ واکسن م haveثر داریم کاملاً چشمگیر است. وی گفت: “این واقعاً یک نتیجه دیدنی است که فکر نمی کنم کسی فکر کند اینقدر خوب باشد.”

فاوسی رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی (NIAID) است که از ژانویه شروع به تولید مشترک واکسن با شرکت بیوتکنولوژی آمریکا کرد ، اندکی پس از آنکه چین توالی ژنتیکی ویروس کرونا را به اشتراک گذاشت.

این فناوری بر اساس یک فناوری نسبتاً جدید ساخته شده است که از یک نسخه مصنوعی از یک مولکول به نام “پیام رسان RNA” برای نفوذ به سلولهای انسانی و تبدیل آنها به کارخانه های تولید واکسن استفاده می کند.

هیچ واکسنی مبتنی بر این سیستم عامل تاکنون تأیید نشده است.

“بسیاری از افراد نسبت به استفاده از چیزی که در طول این سالها امتحان نشده و درست نبوده اند ، احترام داشتند. در واقع ، برخی حتی به خاطر آن از ما انتقاد کردند. “

روز دوشنبه ، Moderna و NIAID نتایج اولیه خود را براساس 95 از 30،000 داوطلب خود که به COVID-19 مبتلا شده بودند ، اعلام کردند.

از 95 نفر ، 90 نفر در گروه دارونما قرار گرفتند و 5 نفر در گروه دریافت كننده داروی mRNA-1273 قرار گرفتند كه منجر به میزان اثربخشی 94.5٪ شد.

فاوسی یادآوری کرد که برخی شک داشتند که آیا این واکسن از اشکال شدید COVID-19 جلوگیری می کند ، نه فقط موارد خفیف یا متوسط ​​- و او نیز به شدت مسئول است.

“11 واقعه جدی رخ داده است ، هیچ کدام در گروه واکسن – 11 در گروه دارونما ، بنابراین تصمیم می گیرد که آیا از یک بیماری جدی جلوگیری می کند ، که قطعاً اتفاق می افتد.”

یافته های Moderna نتیجه مشابه چشمگیر شرکت دارویی Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech در هفته گذشته را نشان داد که 90٪ اثر بخشی واکسن خود را گزارش کرد.

روز دوشنبه ، در حالی که این دارو ساز سعی در مقابله با چالش های توزیع پیش روی نیازهای ذخیره سازی بسیار سرد خود داشت ، Pfizer یک برنامه آزمایشی را برای رساندن واکسن آزمایشی خود به چهار ایالت ایالات متحده آغاز کرد.

فاوسی – که معمولاً به دلیل اظهارات محتاطانه اش مشهور است – در پاسخ به این س ifال که آیا زود است که بگویم آیا فناوری mRNA قبلاً اثبات شده است یا خیر ، گفت که هیئت منصفه قطعاً در این امر دخیل بوده است.

“من فکر می کنم وقتی شما دو واکسن مشابه دارید که بیش از 90 درصد م effectiveثرتر بوده اند ، من فکر می کنم mRNA اینجا است ، ثابت شده است ، دیگر نیازی به اثبات چیزی ندارد.

“داده ها به خودی خود صحبت می کنند. وی گفت: “این من نیستم ، نظر من نیستم – به داده ها نگاه کنید.”

در واکسن های ویروس سنتی از ویروس های واقعی استفاده می شود که باید در تخم مرغ یا ردیف سلول های جنینی رشد کرده و ضعیف شوند تا به انسان آسیب نرساند – این روند ممکن است ماه ها طول بکشد.

در مقابل ، واکسنهای COVID-19 mRNA اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای ساخت پروتئینی را که در سطح ویروس است – به نام پروتئین سنبله – مستقیماً به سلولهای بدن انسان منتقل می کنند.

این سیستم ایمنی را برای تولید آنتی بادی علیه ویروس واقعی آماده می کند و مزیت اصلی آن کوتاه کردن زمان تولید واکسن به چند هفته است ، وقتی دانشمندان توالی ژنتیکی پروتئین مورد نظر خود را ایجاد کنند.

اما هنوز برخی از سالات بی پاسخ ، از جمله دوام مصونیت وجود دارد.

فاوسی گفت که “مطمئن” است که تا حدی زنده خواهد ماند ، زیرا سلولهای سیستم ایمنی بدن که “سلولهای B در حافظه” نامیده می شوند ، آماده تولید آنتی بادی های جدید علیه ویروس هستند.

اما برای چه مدت مشخص نبود. وی گفت: “ما نمی دانیم یک سال ، دو سال ، سه سال ، پنج سال می گذرد ، ما نمی دانیم.”

این واکسن ظرف چند هفته می تواند در ایالات متحده تأیید اضطراری دریافت کند.

فاوسی با نگاه به جلو گفت که نگران احساسات ضد واکسن در ایالات متحده است ، کشوری که بیشترین آسیب را از آن گرفته است.

وی افزود: “شما باید از پس این مسئله برآیید و مردم را متقاعد كنید كه واكسن بزنند ، زیرا اگر كسی واكسن نزند ، واكسنی با درجه اثر بخشی بالا بی فایده است.”

به گفته دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده روز یکشنبه از 11 میلیون مورد ویروس کرونا عبور کرد و در کمتر از یک هفته یک میلیون مورد جدید به آن افزود.



[ad_2]