همکاری کره جنوبی و کانادا در مورد تهدید کره شمالی، انرژی | اخبار سیاسی

[ad_1]

پرزیدنت یون و نخست وزیر ترودو در اجلاس سران پیش از نشست G7 بر امنیت، انرژی پاک و تامین مواد معدنی ضروری تمرکز کردند.

رهبران کره جنوبی و کانادا می گویند که همکاری امنیتی و اقتصادی خود را برای مقابله با چالش های ناشی از کره شمالی و گسترش منابع کانادایی مواد معدنی حیاتی برای صنعت فناوری کره جنوبی تقویت خواهند کرد.

دیدار روز چهارشنبه در سئول بین یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، پیش از سفر آنها به ژاپن برای اجلاس گروه هفت این هفته انجام شد، جایی که انتظار می رود بحث ها بر عدم اطمینان ژئوپلیتیک تشدید شده توسط جنگ روسیه علیه اوکراین متمرکز شود. قاطعیت منطقه ای چین و جاه طلبی های هسته ای کره شمالی.

رهبران دو کشور در بیانیه مشترکی که پس از دیدارشان منتشر شد، برنامه رو به رشد تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی را محکوم کردند و از پیونگ یانگ خواستند به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای به رهبری آمریکا که از سال 2019 به دلیل اختلاف نظرها بر سر تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه کره شمالی متوقف شده است، بازگردد. شمال.

یون و ترودو نسبت به نقض حقوق بشر توسط کره شمالی و “بی توجهی کامل رژیم به رفاه مردمش” ابراز نگرانی کردند. آنها گفتند که دولت هایشان تلاش خواهند کرد تا آگاهی بین المللی در مورد این موضوع را بهبود بخشند.

ترودو در کنفرانس خبری مشترک با یون گفت: «ما همچنین به کار خود در حمایت از سازمان‌های حقوق بشر ادامه خواهیم داد» که بر پیشبرد حقوق بشر در کره شمالی متمرکز است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در جریان دیدار آنها در دفتر ریاست جمهوری در سئول، کره جنوبی صحبت می کند.
یون و ترودو قبل از سفر به ژاپن برای اجلاس سران G7 در آخر هفته با یکدیگر ملاقات کردند [Kim Hong-ji/Reuters]

“مردم کره شمالی اولین قربانیان رژیم وحشتناک در کره شمالی هستند، نمونه ای از این که چرا یک خودکامگی بیش از همه اثرات وحشتناک و وحشتناکی بر مردم خود دارد. [it] ترودو گفت که حتی مردم کشورهای همسایه را بی ثبات می کند و در معرض خطر قرار می دهد.

رهبران یادداشت تفاهمی را در مورد زنجیره های تامین مواد معدنی حیاتی، انتقال انرژی پاک و امنیت انرژی امضا کردند که به گفته آنها به جایگاه کشورها به عنوان “بازیگران رقابتی جهانی در زمینه هایی از جمله باتری ها و وسایل نقلیه بدون آلایندگی” کمک می کند.

آنها در بیانیه مشترک گفتند: “این از توسعه فناوری های پاک حمایت می کند که باعث رشد اقتصادی سبز و پایدار می شود.”

ترودو، اولین رهبر کانادایی که در 9 سال گذشته از کره جنوبی بازدید کرد، گفت که دولت او همچنان متعهد به همکاری نزدیک با سئول و سایر شرکای بین المللی برای مقابله با تهدید کره شمالی است. وی گفت که دولتش برای افزایش حضور دریایی و مشارکت کانادا در عملیات های چند ملیتی برای نظارت بر اجرای تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ تلاش خواهد کرد.

یون گفت که دو کشور همکاری خود را در “صنایع آینده” از جمله نیمه هادی ها، باتری ها، هوش مصنوعی و فناوری های تولید انرژی پاک تر، از جمله صنایعی که شامل راکتورهای کوچک مدولار، گاز طبیعی و هیدروژن هستند، گسترش خواهند داد.

دولت یون روابط تجاری این کشور با کانادا را برای رسیدگی به نوسانات در زنجیره تامین جهانی و بازارهای انرژی ضروری توصیف کرده است. کانادا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی و مواد معدنی کلیدی مانند نیکل، لیتیوم و کبالت در جهان است که توسط شرکت های کره جنوبی برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی استفاده می شود.

وزارت بازرگانی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشارکت قوی‌تر با کانادا در زمینه مواد معدنی به این کشور اجازه می‌دهد تا با تأثیر قانون کاهش قیمت آمریکا که هدف آن کاهش وابستگی ایالات متحده به چین و سایر کشورها برای زنجیره تامین باتری است، بهتر مقابله کند.

این قانون که در ماه اوت توسط رئیس جمهور جو بایدن امضا شد، منبع تنش بین واشنگتن و سئول بوده است، زیرا خودروهای برقی کره جنوبی و سایر مدل های مونتاژ شده در خارج از آمریکای شمالی را از اعتبار مالیاتی مصرف کننده مستثنی می کند.

ترودو گفت که دیدار او با یون همچنین شامل گفتگوهایی در مورد چین است که همچنان بزرگترین شریک تجاری کره جنوبی است اما به طور فزاینده ای در مورد مسائل امنیتی با سئول اختلاف دارد.

در سئول ناامیدی وجود دارد که چگونه پکن و مسکو از تلاش‌های آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی پس از تشدید آزمایش‌های موشکی از اوایل سال 2022 جلوگیری کرده‌اند. همچنین نگرانی‌هایی در مورد چگونگی تشدید جنگ ایالات متحده در تجارت چین و چین وجود دارد. رقابت فناوری و تکه تکه شدن زنجیره های تامین جهانی می تواند به اقتصاد وابسته به صادرات کره جنوبی آسیب برساند.

ترودو گفت: «هر دوی ما می دانیم که چین یک شریک اقتصادی مهم، نه فقط در منطقه، بلکه در سراسر جهان است. اما ما باید بدانیم که کجا قرار است با چین در زمینه های اقتصادی رقابت کنیم و کجا باید چین را در زمینه حقوق بشر و سایر مسائل به چالش بکشیم.

ترودو ساعاتی قبل از دیدار با یون، برای قانونگذاران کره جنوبی در مجلس ملی سئول سخنرانی کرد و در آنجا اظهارات مشابهی در مورد همکاری امنیتی و اقتصادی و پاسخ به تهدید کره شمالی داشت. ترودو اولین رهبر خارجی بود که پس از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2017 در پارلمان کره جنوبی سخنرانی کرد.

[ad_2]