هواپیمایی قطر از رای دادگاه انگلیس در پرونده آل عربستان استقبال می کند قطر

[ad_1]

دادگاه عالی انگلیس ادله استدلال مستقر در امارات متحده عربی را که صلاحیت دادگاه را به چالش می کشد رد می کند و می گوید این صلاحیت دارد

خطوط هوایی قطر از تصمیم دادگاه انگلیس مبنی بر صلاحیت تصمیم گیری در مورد دادخواست این شرکت حامل در دادخواست علیه تلویزیون سعودی “آل عربستان” به دلیل پخش تصاویری که این شرکت هواپیمایی “گمراه کننده” می داند ، استقبال می کند.

دادگاه عالی انگلیس پس از یک جلسه دادگاه سه روزه ، روز جمعه درخواست سایت امارات متحده عربی را برای به چالش کشیدن صلاحیت دادگاه برای رسیدگی به ادعاها رد کرد.

این ویدئو که در آگوست 2017 پخش شد و به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد ، نشان می دهد که یک هواپیمای متعلق به قطر ایرویز در چارچوب محاصره علیه قطر توسط یک هواپیمای جنگنده رهگیری و سرنگون شد.

در ژوئن 2017 ، عربستان سعودی ، امارات ، بحرین و مصر تمام روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با دوحه قطع کردند و محاصره دریایی ، زمینی و هوایی را علیه آن اعمال کردند. این چهار قطر را به حمایت از “تروریسم” متهم کردند ، ادعایی که دوحه به شدت و به طور مکرر آن را رد می کند.

“جستجوی عدالت”

اکبر الباکر ، مدیر اجرایی هواپیمایی پس از صدور حکم دادگاه گفت: “قطر ایرویز مصمم است که از تجارت خود در برابر حملات جعلی و با انگیزه های سیاسی محافظت کند.”

“ما اطمینان داریم که دادگاه انگلیس عدالت این اختلاف را تأمین خواهد کرد. این تصمیم مورد استقبال قرار گرفته و گامی مهم در جهت تحقق عدالت قطر ایرویز است. “

استدلال های عربستان مبنی بر اینکه دادگاه های دبی می تواند زمینه مناسب تری برای طرح پرونده های قضایی باشد ، با اشاره به عواقب محاصره و “فضای خصمانه برای قطری ها در امارات متحده عربی” با قاطعیت قاضی رد شد.

حامل ملی قطر می گوید این ویدئو جعلی است و هدف آن جلوگیری از پرواز مشتریان با این شرکت هواپیمایی در میان یک کار تبلیغات تهمت گسترده تر با انگیزه سیاسی علیه قطر است.

علی رغم استدلال های آل عربستان ، این شرکت هواپیمایی در بیانیه ای اعلام کرد که قاضی دریافت که قطر ایرویز مدارک کافی برای اثبات جعلی بودن این ویدئو و انتشار آن به قصد آسیب رساندن به شرکت داشته است



[ad_2]