چرا کشتی گیران برتر هند در خیابان ها اعتراض می کنند؟ | اخبار مربوط به اعتراضات

[ad_1]

کشتی گیران برتر هند طی 10 روز گذشته در خیابان های دهلی نو به دلیل انفعال علیه بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی این کشور که او را به آزار جنسی متهم می کنند، تظاهرات کرده اند.

سینگ، که همچنین نماینده پارلمان از حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری نارندرا مودی است، به آزار و اذیت چندین زن ورزشکار متهم شده است اما همه اتهامات را رد کرده است.

ورزشکاران معترض خواستار “دستگیری فوری” و مداخله دادگاه عالی بودند که به پلیس دستور داد تا علیه سینگ 66 ساله پرونده تشکیل دهد.

اواخر چهارشنبه شب، ورزشکارانی که در محل تظاهرات جانتار منتار در دهلی نو اردو زده بودند – در فاصله کمی از پارلمان – ادعا کردند که پلیس به آنها حمله کرده است.

«منطقه پر از آب است [due to rains] و ما جایی برای خواب نداشتیم، بنابراین تصمیم گرفتیم تخت های تاشو بگیریم. وینش فوگات کشتی گیر هق هق به خبرنگاران گفت: در حالی که داشتیم تخت ها را می آوردیم، یک پلیس مرد با ما برخورد می کرد و از ما سوء استفاده می کرد.

او می‌گوید: «آن‌طور که آنها ما را رنج دادند، من نمی‌خواهم هیچ ورزشکاری برای کشور مدال کسب کند.

عکس‌ها و فیلم‌هایی که اواخر چهارشنبه شب در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، نشان می‌دهد که پلیس یک روزنامه‌نگار را بازداشت کرده، منطقه را سد کرده و افسران بیشتری را مستقر کرده است.

پلیس دهلی نو اتهامات مربوط به حمله افسرانش به ورزشکاران معترض را رد کرده است.

خشونت جنسی در کشتی در هند
کشتی گیران هندی وینش فوگات، چپ، و سانگیتا فوگات در حالی که در اعتراض علیه بریبوشان شاران سینگ، رئیس WFI و سایر مقامات در دهلی نو شرکت می کنند، کشتی تمرین می کنند. [File: AP Photo]

چرا کشتی گیران اعتراض می کنند؟

کشتی گیران به رهبری ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا دارندگان مدال برنز المپیک ابتدا در 18 ژانویه به خیابان های دهلی نو آمدند و اعتراض کردند. آنها سینگ و چندین مربی از هیئت حاکمه این ورزش را به آزار جنسی زنان ورزشکار متهم کردند.

وینش فوگات، دارنده مدال طلای بازی های مشترک المنافع زنان، گفت که مربیان و رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) تعداد زیادی زن را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده اند.

این ورزشکار 28 ساله در ژانویه گفت: “کشتی گیران در اردوهای ملی توسط مربیان و همچنین رئیس WFI مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.”

او به خبرنگاران گفت: من حداقل 10 تا 20 دختر را در اردوی ملی می شناسم که آمدند و داستان هایشان را برای من تعریف کردند.

پس از اطمینان دولت مبنی بر رسیدگی کمیسیون نظارت به اتهامات، کشتی گیران اعتراضات اولیه را در 20 ژانویه لغو کردند. وزارت ورزش همچنین تمام اختیارات اداری را از مدیریت عالی WFI سلب کرد.

اما مالک، که اولین کشتی گیر هندی بود که مدال المپیک را کسب کرد، گفت که لغو اعتراضات ژانویه یک “اشتباه” بود.

مالک که مدال برنز وزن 58 کیلوگرم آزاد بانوان المپیک 2016 ریو را به دست آورد، گفت: گزارش کمیته نظارت علنی نشد و ما دلایلی داریم که معتقدیم مقصران پاک شده اند.

تظاهرات ماه گذشته پس از انفعال دولت، که معترضان می گویند، از سر گرفته شد. کشتی‌گیران در نامه‌ای به پی‌تی اوشا، رئیس انجمن المپیک هند (IOA) نوشتند که فوگات پس از از دست دادن مدال المپیک 2021 توکیو، توسط سینگ «آزار و شکنجه ذهنی» شده و باعث شد که او تقریباً به فکر خودکشی باشد.

در این نامه همچنین به تخلفات مالی WFI با سینگ در راس آن اشاره شده است.

متهم اصلی کیست؟

سینگ از سال 2011 ریاست WFI را بر عهده داشته و شش بار عضو پارلمان از حزب ملی گرای هندو BJP مودی است.

در ژانویه، سینگ این اتهامات را به عنوان یک ترفند سیاسی برای غصب موقعیت خود رد کرد و به رسانه ها گفت که اگر حتی هر کشتی گیر زن ادعای آزار جنسی را ثابت کند، “آماده به دار آویختن” است.

او کشتی گیران را به بازیچه بودن در دست مخالفان متهم کرد.

او همچنین کنفرانس مطبوعاتی با هدف افشای یک “توطئه” علیه خود را لغو کرد و در عوض پسرش را برای صحبت با خبرنگاران فرستاد.

واکنش مسئولان چگونه بود؟

دولت قول داده است که تحقیقات خود را در مورد این اتهامات ظرف چهار هفته تکمیل کند. گزارش تحقیقات در ماه آوریل تکمیل شد، اما یافته‌ها علنی نشده است.

اعتراضات هفته گذشته از سر گرفته شد زیرا پلیس به طور رسمی پرونده ای علیه سینگ ثبت نکرده بود یا تحقیقاتی را علیه او انجام نداده بود.

دادگاه عالی پلیس را تحت فشار قرار داد تا توضیح دهد که چرا پرونده علیه سینگ را ثبت نکرد و این اتهامات را “جدی” خواند.

این هفته، پلیس دهلی نو به دادگاه عالی اطلاع داد که علیه سینگ پرونده تشکیل خواهد داد.

خشونت جنسی در کشتی در هند
باجرانگ پونیا، کشتی گیر هندی که در المپیک 2020 توکیو مدال برنز کسب کرد و دیگران در محل اعتراض دهلی نو تمرینات کششی انجام می دهند. [File: AP Photo]

انوراگ تاکور، وزیر ورزش هند، که قول بررسی این اتهامات را داده بود، مورد انتقاد ورزشکاران قرار گرفت که چرا با تشکیل یک کمیسیون تحقیق که هیچ اقدامی علیه سینگ انجام نداد، این موضوع را “سرکوب” کردند.

دولت نخست وزیر مودی که برای تقویت توانمندی زنان کارزاری انجام داده است نیز به دلیل سکوت در این مورد مورد انتقاد قرار گرفته است.

چه کسانی از ورزشکاران حمایت کردند؟

کشتی گیران از سوی ورزشکاران برجسته هندی در سایر رشته های ورزشی و همچنین رهبران حزب اصلی مخالف کشور حمایت شدند.

رهبر حزب مخالف کنگره هند، پریانکا گاندی وادرا، خواستار تحقیق درباره این اتهامات شد.

بازیکنان ما افتخار کشور هستند. آنها با عملکرد در سطح جهانی خود به کشور افتخار می کنند. او در توییتی نوشت: بازیکنان اتهامات جدی سوءاستفاده علیه فدراسیون کشتی و رئیس آن مطرح کرده‌اند و باید صدای آنها شنیده شود.

سانیا میرزا، ستاره تنیس، گفت که تماشای این حماسه برای او “به عنوان یک ورزشکار اما بیشتر به عنوان یک زن” “بسیار سخت است” و گفت که امیدوار است “عدالت… زودتر اجرا شود”.

نیکات زارین قهرمان بوکس گفت: دیدن مدال آوران المپیک و جهان در این شرایط قلبم را می شکند.

آبیناو بیندرا، که در بازی‌های المپیک پکن مدال طلا را در تیراندازی به دست آورد، گفت که این حادثه «نیاز حیاتی به حفاظت مناسبی را که بتواند از آزار و اذیت جلوگیری کند و عدالت را برای آسیب‌دیدگان تضمین کند» برجسته کرد.

با این حال، ستارگان کریکت هند به وضوح در مورد این موضوع سکوت کرده اند.



[ad_2]