کیم کره شمالی خواستار بازدارندگی جنگی «عملی و تهاجمی» شد | اخبار نظامی

[ad_1]

رهبر کره شمالی دستور گسترش بازدارندگی جنگی را برای مقابله با تجاوزات “شغل” آمریکا و کره جنوبی صادر کرد.

به گزارش رسانه های دولتی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار با مقامات ارشد نظامی برای بحث در مورد آمادگی های این کشور برای درگیری، خواستار تقویت بازدارندگی نظامی کره شمالی به شیوه ای “عملی تر و تهاجمی تر” شد.

نشست روز دوشنبه کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگر در بحبوحه تشدید تنش ها با افزایش سرعت تمرینات نظامی مشترک بین ایالات متحده و کره جنوبی برگزار شد.

خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی گفت اعضای کمیته برای بحث در مورد تلاش‌های جاری برای تقویت بازدارندگی جنگی این کشور برای “مقابله با اقدامات تشدید شده امپریالیست‌های آمریکا و خائنان دست نشانده کره جنوبی برای آغاز جنگ تهاجمی” تشکیل جلسه دادند.

واشنگتن و سئول مانورهای خود را ماهیت دفاعی توصیف کرده و گفته اند که گسترش این رزمایش ها برای مقابله با برنامه های هسته ای و موشکی در حال گسترش پیونگ یانگ ضروری است.

KCNA گفت، کیم برنامه‌های حمله خط مقدم کره شمالی و همچنین اسناد مختلف رزمی را بررسی کرد و بر لزوم تقویت بازدارندگی هسته‌ای با «افزایش سرعت به شیوه‌ای عملی‌تر و تهاجمی‌تر» تاکید کرد.

در این نشست همچنین «مسائل و اقدامات عملی ماشین‌آلات برای آماده‌سازی پیشنهادهای مختلف برای اقدام نظامی که هیچ ابزار و راه‌هایی برای مقابله با آن‌ها در دسترس دشمن نیست، مورد بحث و بررسی قرار گرفت».

ارتش آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته بزرگترین رزمایش میدانی خود را در چند سال اخیر برگزار کردند. آنها همچنین تمرینات مشترک نیروی دریایی و نیروی هوایی را با حضور یک گروه حمله ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب افکن های دارای قابلیت حمل اتمی برگزار کردند.

KCNA گفت این رزمایش‌های «دیوانه‌وار» یک «جنگ همه جانبه» علیه کره شمالی را شبیه‌سازی کرده و تهدیدهایی مبنی بر اشغال پیونگ یانگ و بریدن سر رهبری آن را گزارش کرده است.

پیونگ یانگ در سال جاری حدود 30 موشک را در 11 پرتاب مختلف شلیک کرده است، از جمله موشک های بالستیک قاره پیما که برد بالقوه برای رسیدن به سرزمین اصلی ایالات متحده و چندین سلاح کوتاه برد طراحی شده برای حمله به اهداف هسته ای در کره جنوبی را نشان می دهد.

کره شمالی همچنین از کلاهک های هسته ای جدید و کوچکتر رونمایی کرد و آنچه را که پهپاد تهاجمی زیر آب با قابلیت حمل اتمی نامید آزمایش کرد.

مذاکرات هسته ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ از سال 2019 به دلیل اختلاف نظر در مورد تبادل تحریم های فلج کننده به رهبری ایالات متحده و اقدامات کره شمالی برای پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته ای خود متوقف شده است.

[ad_2]