یک مقام تشکیلات خودگردان فلسطین توسط نیروهای اسرائیلی در جنین کشته شد | اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

اشرف محمد امین ابراهیم، ​​37 ساله، پس از حمله نیروهای اسرائیلی به اردوگاه آوارگان جنین بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

رام الله، کرانه باختری اشغالی – نیروهای رژیم صهیونیستی در حمله شبانه خود به اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری اشغالی، یک فلسطینی را کشتند و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که اشرف محمد امین ابراهیم 37 ساله بر اثر اصابت گلوله به قفسه سینه و شکم جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری وفا، ابراهیم یکی از افسران سرویس های اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

صدها تن از ساکنان در مراسم تشییع جنازه او که ساعاتی پس از اعلام مرگ او ترتیب داده شده بود شرکت کردند و مقامات محلی در جنین اعتصاب عمومی یک روزه را اعلام کردند.

حمله ارتش اسرائیل از ساعت 1:30 بامداد دوشنبه (22:30 به وقت گرینویچ یکشنبه) آغاز شد و تا ساعت 6 صبح (03:00 به وقت گرینویچ) ادامه یافت و در جریان آن درگیری بین سربازان و مبارزان مقاومت مسلح فلسطینی در گرفت. معلوم نیست ابراهیم در جنگ شرکت کرده یا نه.

به گزارش وفا، حداقل هشت مرد فلسطینی دیگر در جریان این حمله که طی آن تک تیراندازان اسرائیلی بر روی پشت بام ها مستقر شدند، با گلوله جنگی مجروح و شش نفر دستگیر شدند. خانه های افراد دستگیر شده مورد بازرسی قرار گرفت، رسانه های محلی تصاویر و فیلم هایی را نشان دادند.

نیروهای رژیم صهیونیستی تقریباً شبانه به فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی یورش می‌برند که اغلب ده‌ها نفر را دستگیر می‌کنند.

آنها یک شبه عملیات نظامی را در کرانه باختری اشغالی انجام دادند و حداقل 9 نفر دیگر را در نابلس، رام الله، قلقیلیه و الخلیل دستگیر کردند.

ابراهیم یک محکوم سابق است که 11 سال را در زندان های اسرائیل گذرانده است. به گفته گروه‌های اسرای فلسطینی، او در سال 2006 دستگیر و در سال 2012 آزاد شد و سپس در سال 2014 دوباره دستگیر و در سال 2019 آزاد شد.

اسرائیل از ژوئن 2021 تهاجمات خود را به کرانه باختری افزایش داد تا مقاومت فلسطین در برابر اشغال خود را که در شهرهای جنین و نابلس متمرکز بود، سرکوب کند.

در سال 2022، نیروهای اسرائیلی بیش از 170 فلسطینی از جمله حداقل 30 کودک را در قدس شرقی اشغالی و کرانه باختری به قتل رساندند که این مرگبارترین سال برای فلسطینیان ساکن در این مناطق از سال 2006 توصیف شد.

بر اساس گزارش وفا، از آغاز سال 2023، نیروهای اسرائیلی تاکنون حداقل 158 فلسطینی از جمله 26 کودک را به قتل رسانده اند. تعداد کشته شدگان همچنین شامل 36 فلسطینی است که توسط ارتش رژیم صهیونیستی در حمله چهار روزه به نوار محاصره شده غزه از 9 تا 13 مه کشته شدند.

در 26 ژانویه، نظامیان اسرائیلی 11 فلسطینی را در حمله به اردوگاه آوارگان جنین کشتند.

[ad_2]